شیراز - آئین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری دانشجویی قرآن و هنر «شهود قدسی» و چهارمین جشنواره ملی دانشجویی شعر «باران» در آستانه سالروز نخستین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جهاد دانشگاهی فارس در اختتامیه ششمین جشنواره سراسری دانشجویی قرآن و هنر «شهود قدسی» و چهارمین جشنواره ملی دانشجویی شعر «باران» گفت: با وقوع نخستین حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در ۴ آبان سال گذشته، جهاد دانشگاهی پیرو منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و ابعاد این واقعه با اختصاص بخش ویژه به دو جشنواره ملی شهود قدسی و شعر باران تلاش کرد تکلیف خود را انجام بدهد.

امیر حسین استقلال با اشاره به برپایی ششمین جشنواره سراسری شهود قدسی و پذیرش ۲ هزار و ۲۸۴ اثر از هنرمندان سراسر کشور خاطرنشان کرد: ۸۳۴ اثر به بخش نمایشگاهی و داوری این جشنواره راه یافت و پس از داوری از هر رشته ۳ اثر برگزیده شد.

وی افزود: با وقوع حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ بخش ویژه با موضوع حضرت شاهچراغ به جشنواره شهود قدسی اضافه شد و برگزاری ده‌ها ورک شاپ کارگاه تجسمی و دریافت آثار مرتبط با موضوع موردنظر از جمله ۶۳۷ اثر در سه رشته لوگوتایپ، پوستر و عکس و راهیابی ۱۱۸ اثر به مرحله نمایشگاهی در همین راستا انجام شد و همچنین ۳۶ اثر نیز به بخش ویژه با موضوع حادثه تروریستی حضرت شاهچراغ (ع) اختصاص یافت.

استقلال در خصوص چهارمین جشنواره شعر باران نیز گفت: این جشنواره در دو محور آزاد و ویژه دانشجویی و غیر دانشجویی و در قالب‌های شعر کلاسیک و نو برگزار شد و در راستای برگزاری آن، ۷۶۹ اثر از سوی شاعران کشور به دبیرخانه این جشنواره راه یافت که در نهایت هیئت داوران پس از بررسی فنی و تخصصی عناوین برتر را مشخص کردند.