بوشهر- مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در مسیر حمایت از اقتصاد دریامحور در استان بوشهر از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی ظهر سه‌شنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در راستای وظایف مختلفی که دامپزشکی بر عهده دارد، فراهم کردن غذای سالم و حلال با نظارت به کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها و دیگر مراکز مرتبط یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی به شمار می‌رود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر عنوان کرد: در کنترل و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مسئولیت داریم و به نوعی سربازان خط مقدم کنترل و مبارزه با بیماری‌ها هستیم و در همین راستا حفظ جمعیت دامی با انجام واکسیناسیون و پیشگیری از وقوع بیماری‌های دامی و همچنین ارائه خدمات رایگان با برگزاری اردوهای جهادی همواره در دستور کار دامپزشکی قرار دارد.

تنگستانی افزود: نقش دامپزشکی در اقتصاد دریامحور در راه حفظ و پویایی اشتغال بومی را مورد توجه قرار داده ایم و همچنین تسریع در امور صادرات آبزیان با همکاری بخش خصوصی را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی اشاره کرد: آزمایشگاه ملی تشخیص و بررسی بیماری‌های میگو در استان بوشهر با اعتبار سنجی مجامع بین المللی و تشخیص صحیح تمامی نمونه‌های ارسال شده مورد تائید قرار گرفت که این خود مهر تائیدی بر دانش بالای کارشناسان ما و افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در بحث ترانزیت دام‌ها، استان بوشهر به عنوان تنها مرجع صلاحیت دار در کشور این وظیفه مهم و استراتژیک را برعهده دارد که از این فرصت باید به خوبی استفاده کنیم.