زاهدان- فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان، از کشف محموله میلیاردی سوخت قاچاق توسط دریابانان و مرزبانان در مرزهای آبی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان، سردار رضا شجاعی گفت: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، مأموران پایگاه دریابانی چابهار در نتیجه ساعت‌ها اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، از قصد قاچاقچیان مبنی بر خروج محموله‌های سوخت از آب‌های کشور و فروش به دلالان کشورهای حوزه دریا عمان آگاه شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با اعزام به موقع به محل و در عملیات‌های ضربتی موفق شدند ۴۹ فروند شناور و یک فروند لنج تابعه کشور هندوستان و ۱۸ خودروی سواری در حین جابجایی محموله قاچاق سوخت هنگام خروج از آب‌های کشور در فاصله ۹۵ مایلی از ساحل کشورمان متوقف و در بازرسی از آنها ۱۵۸ هزار و ۹۹۳ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل که در مخازن جاساز شده بود را کشف و ضبط کردند.

شجاعی با اشاره به دستگیری ۷۸ متهم در این رابطه، افزود: کارشناسان ارزش ریالی محموله سوخت کشف شده را بالغ بر ۶۸ میلیارد ۳۵۰ ریال برآورد کرده اند که به همراه متهمان، پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.