ارومیه- استاندار آذربایجان‌غربی روز سه‌شنبه در جمع مردم روستای مرزی و سیل‌زده سوریک ماکو حضور یافت و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر سه شنبه در دومین روز سفر شهرستانی به ماکو، به روستای سوریک در منطقه مرزی بورالان این شهرستان رفت و پای صحبت مردم حادثه دیده این روستا نشست.

در این بازدید استاندار آذربایجان‌غربی ضمن بررسی روند کمک رسانی به سیل‌زدگان، مسائل و مشکلات مردم این منطقه را از نزدیک بررسی کرد.

معتمدیان همچنین با حضور در مدرسه روستای سوریک، ضمن بازدید از وضعیت مدرسه با مدیر و معلمان این مدرسه دیدار و پیگیر روند آموزش دانش آموزان شد.

روستای سوریک در اوایل شهریور امسال به علت بارش‌های رگباری تابستانی دچار سیل شد و ۲۸ واحد مسکونی این روستا نیازمند بازسازی تشخیص داده شد.

در پی این سیل، کارشناسان بنیاد مسکن بر جابجایی محل این روستا به علت سیل خیز بودن منطقه تاکید کردند که بررسی‌های تکمیلی در این خصوص در حال انجام است.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین از غار آبی یاریم قیه منطقه بازرگان شهرستان ماکو بازدید کرد و در جریان مشکلات این مکان گردشگری منحصر به فرد قرار گرفت.

بازدید از کارخانه تولید کفش در شهرک صنعتی ماکو دیگر برنامه روز دوم سفر شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی به این شهرستان بود.

معتمدیان از روز گذشته در دومین سفر شهرستانی به ماکو رفته و ضمن حضور در روستای قزل داغ در بخش مرکزی این شهرستان و برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه با محوریت ماکو، جلسه شورای تأمین مسکن را نیز در این شهرستان برگزار کرده است.

سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی به ماکو، نیمه تیر سال گذشته بود.

ماکو از شهرستان‌های شمال آذربایجان غربی است که مرکزیت منطقه آزاد ماکو را نیز دارد.