ارومیه- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی از تجهیز کتابخانه مرکزی ارومیه با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: استانداردهای نوین در این مجموعه لحاظ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خدیجه معصومی عصر سه شنبه در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی اداره کل، افزود: فضای داخلی کتابخانه طبق استانداردهای نوین کتابخانه‌ای و تجهیزات موردنیاز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال روزآمدسازی شد.

وی ضمن ابراز خشنودی خاطرنشان کرد: فضای داخلی کتابخانه با در نظر گرفتن استانداردهای نوین و به‌کارگیری به‌روزترین تجهیزات از جمله سالن مطالعه، کمد اختصاصی اعضا، بخش نشریات، میز پیشخوان عضویت و ایجاد سالن‌های مطالعه ویژه روزآمدسازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه مجموعه فوق آماده ارائه خدمت به اقشار مختلف مردم شده است، گفت: کتابخانه مرکزی هر استان نماد هویت فرهنگی آن است و نقش بسیار زیادی در آگاهی بخشیدن و پویایی فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی ارومیه از جمله بزرگترین و غنی‌ترین مراکز اشاعه اطلاعات در استان به شمار می‌رود، گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع و با زیربنای ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه پذیرای مردم استان است.

معصومی کتابخانه‌های عمومی را یک پایگاه دائمی برای رشد همه‌جانبه افراد جامعه دانست و گفت: طراحی داخلی کتابخانه‌های عمومی و ایجاد فضای دلنشین با رویکرد ارائه خدمات مطلوب، در پویایی کتابخانه‌های عمومی نقش مؤثری دارد.