مشهد- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: سهمیه خراسان رضوی از چهار میلیون واحدمسکونی، حداقل چهار صد هزار واحد است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی عباسی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، تأسیسات و تجهیزات جانبی در مشهد اظهار کرد: استان خراسان رضوی جز استان‌های پیشرو در بحث احداث مسکن است و سهمیه این استان از چهار میلیون واحد مسکونی، حداقل چهار صد هزار واحد است که اگر به سهمیه برسند و متقاضی واجد شرایط همچنان داشته باشد این سهمیه می‌تواند افزایش یابد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: صنعت ساختمان بیشترین نیروی کار را به خود اختصاص داده است. زیرا رونق صنعت ساختمان، باعث می‌شود بیش از ۱۵۰ رشته مرتبط با صنعت ساختمان و شرکت‌های وابسته به آن فعال شوند و این فعالیت سبب کاهش نرخ بیکاری می‌شود.

وی گفت: در این استان به بحث واگذاری زمین سرعت داده شده و خوشبختانه پروژه‌های آماده سازی اراضی نیز شروع شده است.

عباسی تصریح کرد: همچنین خدمات زیر بنایی شامل آب، برق و فاضلاب در حال تأمین است و خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی سهم یک سوم خودش را پرداخت کرده است و وزارت نیرو و استانداری نیز سهم یک سوم خویش را پرداخت خواهند کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آن که تمام پروژه‌های افتتاحیه تا پایان سال دارای آب، برق و سیستم دفع فاضلاب است، بیان کرد: روز گذشته نیز در هیأت وزیران تاکید ویژه ای شد و رئیس جمهور تصمیم خوبی گرفتند تا وام نوسازی در روستاها افزایش پیدا کند که این حرکت رو به جلو است و سیاست واگذاری زمین در روستاها به طور ویژه در استان خراسان رضوی نیز در حال پیگیری است.

وی درباره طرح ویژه جوانی جمعیت نیز تصریح کرد: این طرح نیز از سرعت خوبی برخورداراست و امیدواریم تا آخر سال همه کسانی که ثبت نام کرده اند زمین خودشان را دریافت کنند و آرزومندیم در سال‌های آینده مشکلی به عنوان مشکل مسکن در استان بزرگ خراسان رضوی وجود نداشته باشد. زیرا این دارای اراضی بسیار زیاد، وسیع و گسترده‌ای است.

عباسی اظهار کرد: به اعتقاد من ساخت مسکن بحث اشتغال و همچنین رشد اقتصادی را در استان به همراه دارد. همچنین در کنترل تورم نیز نقش بسزایی خواهد داشت.