کرج- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز از موافقت برای تخصیص بیش از ۳۷۷ میلیارد ریال برای اجرای ۲۳ طرح گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی در حاشیه نشست کمیته اقتصادی بررسی طرح‌های بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی استانداری البرز و سرپرست اداره کل اقتصادی و دارایی استان برگزار شد، گفت: در این نشست با تخصیص ۳۷۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای اجرای ۲۳ طرح خدمات گردشگری و صنایع موافقت شد.

وی اظهار کرد: از این ۲۳ طرح، ۱۲ طرح مربوط به صنایع دستی و ۱۱ طرح مربوط به بخش خدمات گردشگری است که متقاضی دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز حجم کل سرمایه گذاری در این طرح‌ها را در مجموع ۲ هزار و ۴۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: با راه اندازی این طرح‌ها برای ۵۲ نفر در سطح استان البرز اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تسهیل فعالیت در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی یکی از امور مورد پیگیری این اداره کل است که نیاز به همکاری سایر دستگاه‌های استانی و بانک‌های عامل دارد.

به گفته خاکی، حمایت از بخش خصوصی همواره یکی از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری، افزایش نرخ اشتغالزایی کارگاه‌های صنایع دستی و توسعه طرح‌های مرتبط با این این حوزه‌ها است.