اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حذف بخاری‌های گازی از چرخه کلاس‌های درسی آغاز شده و عمده واحدهای آموزشی به سیستم موتورخانه متمرکز استاندارد و ایمن مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه کاهش حوادث گازگرفتگی در اردبیل اظهار کرد: با ابلاغ دستورالعمل‌های جدید در آستانه فصل سرما از مدیران مدارس خواسته‌ایم تا در کاهش حوادث احتمالی در واحدهای آموزشی موازین ایمنی و استانداردسازی سیستم حرارتی خود را مورد توجه و تمرکز قرار دهند.

وی تصریح کرد: اداره کل نوسازی استان با تعمیر و تجهیز موتورخانه‌ها سعی کرده تا به صورت کمی و کیفی واحدهای آموزشی را به سیستم حرارتی مرکزی مجهز کند که در تعداد محدودی از مدارس همچنان شاهد استفاده از بخاری‌های گازی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت ۶۵ مدرسه شبانه‌روزی استان، استانداردسازی این مدارس مورد توجه قرار گرفته تا شاهد بروز حوادث تلخ و ناگوار در این واحدهای آموزشی با اسکان دانش‌آموزان در طول هفته نباشیم.

صفری افزود: ۸۶۷ کلاس درس در قالب ۱۲۷ آموزشگاه به تجهیزات گرمایشی ایمن و مجهز آراسته شدند که بخش عظیمی از آنها با اتصال به موتورخانه مرکزی نسبت به تأمین گرمایش فصل سرد سال اقدام خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی در ۲۷ ماه تعطیلی مدارس فرصتی فراهم بوده تا همه واحدهای آموزشی به موتورخانه مرکزی تجهیز شوند اما از این کار غفلت شده و سعی ما بر این بوده تا با تأمین ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت اختصاصی این استانداردسازی را انجام دهیم.

صفری اضافه کرد: به هیچ وجه بخاری نفتی و غیراستاندارد در واحدهای آموزشی وجود ندارد و با همراهی گروه‌های نظارتی سعی کردیم تا همه کلاس‌های درس را به سیستم یکپارچه گرمایشی با محوریت موتورخانه‌ها مجهز کنیم.

وی بیان کرد: در آستانه فصل سرما با همراهی شرکت گاز بازدیدهای مکرری را از واحدهای آموزشی آغاز کردیم تا نشت احتمالی این واحدهای آموزشی و یا خرابی موتورخانه‌ها مورد توجه قرار گرفته و تعمیرات و اصلاح موارد نقص انجام شود.