اردبیل- با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و مسئولان محلی برترین‌های کنکور سال ۱۴۰۲ در اردبیل تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر پنجشنبه در مصلای امام خمینی اردبیل برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: تجلیل از برترین‌های کنکور وظیفه ذاتی آموزش و پرورش است که در همه نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل، این مراسم با حضور مسئولان شهرستانی و محلی برگزار می‌شود.

کلام‌الله صفری تصریح کرد: امروز در مصلای اردبیل و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و سایر مسئولان شهرستان اردبیل از برترین‌های کنکور نواحی یک و ۲ اردبیل تجلیل شد تا این حرکت انگیزه‌ای برای سایر دانش‌آموزان باشد تا بتوانند در آزمون سراسری افتخارآفرینی کنند.

وی گفت: برای این مراسم ۷۷۱ نفر دانش‌آموز برتر کنکوری از نواحی یک و ۲ به همراه خانواده‌هایشان دعوت شده بودند تا تجلیلی شایسته از آنها انجام دهیم و به نوبه خود قدردان تلاش‌های مدیران، معاونان و اولیای دانش‌آموزان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: ۱۸۵ نفر از این برترین‌ها در رشته‌های پزشکی و از دانشگاه‌های معتبر کشور پذیرفته شدند که موفقیت آنها می‌تواند چراغ راه برای سایر دانش‌آموزان و آینده‌سازان این کشور باشد.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته و با راه‌اندازی ستاد کنکور سعی کردیم تا بسیاری از موانع و مشکلات را برطرف و در برقراری عدالت آموزشی تلاشی جدی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: امسال نیز برای حمایت از دانش‌آموزان پایه دوازدهم در کنار ارائه مشاوره‌های مختلف، برگزاری کلاس‌های تقویتی با محوریت مدارس دولتی و مناطق محروم جز برنامه‌ریزی‌های اصلی است که با تاکید استاندار اردبیل سعی می‌کنیم تا در ماه‌های آینده این کلاس‌های تقویتی را برگزار کنیم.

صفری بیان کرد: در کنار تلاش مجموعه آموزش و پرورش، باید به توسعه مراکز علمی و دانشگاهی نیز توجه داشته باشیم و قطعاً با تلاش مؤثر مدیران، معلمان و مجموعه اولیای دانش‌آموزان در سال‌های آینده موفقیت‌های بیشتر دانش‌آموزان را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما استعدادهای نابی را در این استان سراغ داریم که به راحتی می‌توانند صندلی‌های دانشگاه‌های معتبر کشور را تصاحب کرده و در آن جایگاه ادامه تحصیل دهند که در سال تحصیلی جاری نیز سعی بر این است تا با آمادگی بیشتر هم در آزمون نهایی و هم در کنکور جایگاه استان اردبیل را بتوانیم ارتقا دهیم.

صفری تصریح کرد: با حمایت همه‌جانبه و تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مدارس، معلمان و دانش‌آموزان سعی دارند تا افتخارآفرینی بیشتری را در عرصه‌های مختلف به ویژه آزمون سراسری و امتحانات نهایی شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از برترین‌های کنکور به ویژه صاحبان رتبه‌های زیر ۲ هزار نفر به تعداد ۱۲۰ نفر به صورت نمادین تجلیل شد که امید ریاحی، علی پوراسکندر، حسین خان‌بابایی، آرین واحدزادگان، اشکان صمدی، علی نیکجو و مهدی فکری به عنوان رتبه‌های برتر کنکور سراسری از دبیرستان نمونه دولتی شیخ مفید مورد تجلیل قرار گرفتند.