بانه- وزیر کشور گفت: در ایران اسلامی اصالت اقوام حفظ شده است و اقوام مختلف ایرانی دارای احترام و جایگاه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر پنج شنبه در دیدار با بازاریان شهرستان بانه به اقوام مختلف ایرانی اشاره و اظهار کرد: ایران اسلامی اصالت و جایگاه اقوام خود را حفظ کرده است و این اقوام با فرهنگ دارای ارزش و احترام هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در هر شرایطی برای ایجاد تفرقه از فرصت‌های مختلف استفاده می‌برد، افزود: دشمنان در تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف، اقوام مختلف را نشانه می‌گیرند و قومیت برای آنها معنایی ندارد.

بصیرت و آگاهی عامل ناامیدی دشمنان

وزیر کشور یادآور شد: بصیرت و آگاهی مردم می‌تواند مانع بروز اختلافات و دشمنی‌ها شود و دشمن را نیز از ایجاد تفرقه ناامید می‌کند.

وحیدی با بیان اینکه بانه دارای ظرفیت‌های بسیاری برای رشد و توسعه است، افزود: مرز سیرانبند بانه از ظرفیت‌های این شهر است که توسعه صادرات را می‌توان در آن رونق بخشید.

وی خاطرنشان کرد: باید با استان‌های همجوار و منطقه اقلیم کردستان عراق هم افزایی و تعامل ایجاد کرد و همکاری‌ها را افزایش داد.

وحیدی با اشاره به اینکه کالاهای ایرانی را می‌توان به بازار اقلیم کردستان صادر کرد، گفت: باید تعاملات در کنار مناسبات قومی و فرهنگی افزایش یابد.

وزیر کشور با اشاره به انتخابات پیش رو در اسفند ماه امسال بیان کرد: نیاز است مردم با حضور گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت خود در این عرصه سیاسی را به منصه ظهور برسانند.