اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تشکیلات قضائی استان در راستای وظایف قانونی خود بر چهار حوزه سلامت، امنیت، میزان مشارکت و نحوه رقابت‌های انتخاباتی نشارت دقیق خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو شامگاه پنجشنبه در نشست فصلی مسئولین قضائی استان اردبیل اظهار کرد: حفظ امنیت مردم و برخورد قاطع با فساد در دستور کار ویژه دادگستری اردبیل قرار دارد.

وی با بیان اینکه قضات و کارکنان دادگستری استان جهادگونه رسالت مهم و سنگین رسیدگی به دعاوی را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: گزارش‌های اعلامی هیأت نظارت و بازرسی معاونت راهبردی قوه قضائیه نشان دهنده عملکرد مطلوب دادگستری استان است.

رئیس کل دادگستری اردبیل با اشاره به در پیش بودن انتخابات به عنوان یک رخداد مهم و تأثیرگذار بیان کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری تشکیلات قضائی استان در راستای وظایف قانونی خود بر چهار حوزه سلامت، امنیت، میزان مشارکت و نحوه رقابت‌های انتخاباتی نظارت دقیق خواهند داشت.

کثیرلو ادامه داد: حفظ و ارتقای امنیت و آسایش عمومی مردم و برخورد با انواع مفاسد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به عنوان یک برنامه و راهبرد مهم مورد توجه ویژه بوده و در دستور کار دادگستری استان قرار دارد و در این زمینه اقدامات شاخص دادستان مرکز استان در بحث جمع‌آوری اراذل و اوباش قابل تقدیر است.

وی اجرای کامل و دقیق برنامه عملیاتی سال جاری را توسط رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی اردبیل خواستار شد و افزود: حسب اعلام معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات در ۶ ماهه نخست امسال دادگستری شهرستان پارس آباد و حوزه قضائی جعفرآباد حائز رتبه‌های برتر از لحاظ شاخص‌های اعلامی عملکرد شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از رؤسای حوزه‌های قضائی نمونه و برخی از همکاران قضائی و اداری نمونه تجلیل شد.