طی مراسمی با حضور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی فرودگاه شهدای سقز در استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز در دومین روز سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان، فرودگاه شهدای سقز با فرود هواپیمای رئیس جمهور به شکل رسمی به بهره‌برداری رسید. این فرودگاه توسط مهندسان ایرانی با ۱۸۰ هکتار مساحت و ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت ترمینال به اتمام رسیده است.

باند فرودگاه سقز ۲ هزار و ۶۰۰ متر طول دارد و ۴۵۰ متر تاکسی وی، دو هزار و ۵۰۰ متر مساحت پارکینگ، یک هزار و ۳۰۰ متر روشنایی معابر، برج مراقبت، دستگاه‌های کمک بازرسی و ساختمان پلیس از دیگر ویژگی‌های این فرودگاه است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح این فرودگاه، بهره‌مندی سقز از فرودگاه را اتفاق مبارکی دانست و گفت: در روزهای پایانی دولت گذشته به صورت ویدئو کنفرانسی این فرودگاه افتتاح شد اما هنوز آماده نبود و نارضایتی مردم را به دنبال داشت.

وی افزود: در زمان حاضر زیرساخت‌های فرودگاه از جمله تجهیزات کمک ناوبری، ایمنی پرواز و سایر ملزومات فراهم شده اما امیدواریم با برقراری پروازهای مداوم در این فرودگاه خدمتی به مردم کردستان کرده باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که هفته‌ای یک پرواز از تهران در این فرودگاه برقرار خواهد شد، گفت: امروز یک پرواز هم توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این فرودگاه به زمین می‌نشیند.