سنندج_ ۲۵ زندانی مالی و جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه و کمک خیرین کردستان با حضور معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ظهر جمعه در این مراسم از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از سوی نهاد ریاست جمهوری برای آزاد کردن تعداد ۱۲۵ زندانی در استان کردستان خبر داد.

محسن منصوری بیان کرد: سنت آزادی زندانیان در سفرهای ریاست جمهوری برای اولین بار در استان کردستان انجام شده و این استان آغاز کننده این سنت زیبا و حسنه است.

وی افزود: ان‌شالله این سنت زیبا در دیگر شهرهای کشور هم ادامه پیدا کند و برای موضوع اشتغال زندانیان هم در مدت زمان اجرای محکومیت و هم بعد از آزادی اقداماتی صورت گیرد.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری اذعان کرد: اگر مشکل اشتغال در کردستان حل شود به صورت خود به خود بسیاری از معضلات اجتماعی نیز برطرف می‌شود و حتی از وقوع بسیاری از جرایم که محکومیت و زندانی شدن دارد ممانعت و جلوگیری می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کمک‌های مضاعفی برای حل مشکلات زیرساختی زندان‌های کردستان خواهد شد و تسهیلات مورد نیاز برای اشتغال زندانیان پس از آزادی هم با حمایت صندوق کار آفرینی امید پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور هم در ادامه این مراسم بیان کرد: نگاه نظام جمهوری اسلامی به زندان یک نگاه انسان ساز با حفظ کرامت انسانی است.

حجت الاسلام احمد صالحی با اشاره به اینکه به برکت خون شهدا، نظام اسلامی ایران مقتدر است، گفت: حضور کردستانی‌ها در استقبال از رئیس جمهور نشان دهنده گوشه‌ای از اقتدار و عزت اسلامی است که همگرایی و وحدت را نمایش داد.

گفتنی است؛ تعداد ۲۵ زندانی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه و خیرین استان با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان آزاد شدند.