سنندج_ رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شهر سنندج خدمات رایگان دندانپزشکی دریافت می‌کنند.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده مابین آموزش و پرورش استثنایی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، اردوی جهادی با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مدارس استثنایی گل‌ها، توحید و نوآوران در سنندج آغاز شد.

وی گفت: در این اردوی جهادی گروهی متشکل از دندانپزشکان مجرب و متخصص دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دهان و دندان شامل ترمیم، جرمگیری، کشیدن دندان، فلورایدتراپی و آموزش بهداشت دهان و دندان را به دانش‌آموزان در مدرسه ارائه می‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: دانش‌آموزانی که نیاز به انجام عصب کشی، ترمیم عمیق و سایر خدمات تخصصی داشته باشند از طرف مدرسه به کلینیک دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارجاع و معرفی می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای بهره‌مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات حمایتی، درمانی و توانبخشی هستند، تصریح کرد: آنان از این طریق می‌توانند بر محدودیت‌های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعدادها و توانایی‌هایشان است، دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه این خدمات با هدف ایجاد، تقویت فرصت‌های برابر و رعایت عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه می‌شود، افزود: برنامه‌های ارتقا سلامت دانش‌آموزان از اثربخش‌ترین برنامه‌ها و تضمین کننده سلامت نسل حاضر و آینده کشور است.

محمدی با بیان اینکه آموزش و سلامت از حقوق اساسی انسان‌ها محسوب می‌شود و دستیابی به سطوح بالاتر از آن به لحاظ کیفی در بیشتر افراد جامعه هدفی عمده به حساب می‌آید، افزود: توجه به تأمین و توسعه سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان امری مهم و ضروری است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان در راستای دستیابی به سلامت دانش‌آموزان نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

وی ادامه داد: تأمین سلامت و ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان از اولویت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که انجام آن نیازمند همیاری و همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی است.