رشت- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بر لزوم استمرار و پیگیری حرکت‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: حوزه‌ های تربیت غیررسمی نسل کودک و نوجوان مدیریت‌ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی نیازمند بعد از ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری اظهار کرد: لازم است برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه آینده سازان و برطرف‌ سازی دغدغه‌ های هویتی آنان، فرهنگ‌ سازی در حوزه کودک و نوجوان به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تعامل موثر و رودرو با مخاطب را از راهکارها دانست و گفت: قصه‌گویی ابزاری موثر برای هویت بخشی به جامعه و آشنا سازی آنان با پیشینه و داشته‌های فرهنگی است.

نیازمند ادامه داد: معرفی اسطوره های ایرانی اسلامی و آشناسازی نسل کودک و نوجوان با شخصیت‌هایی چون اسلم دیلمی و میرزا کوچک جنگی می‌تواند در بستر فعالیت قصه و قصه‌گویی صورت‌گیرد.

وی با بیان اینکه شناسایی استعدادهای نسل کودک و نوجوان، ایجاد عرصه های رقابتی و تولید محتوای مناسب، از دیگر رهاورد های اجرای فعالیت های هدف‌مند فرهنگی و برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی است، افزود: هم‌گرایی‌ آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و دیگر مجموعه‌های فرهنگی، بسترهای لازم برای بهره‌مند سازی هر چه بیشتر نظام آموزشی از این حرکت ثمربخش ضرورت دارد.

وی از ضرورت‌های اطلاع رسانی حداکثری و استفاده از ظرفیت های دستگاه های متولی این حوزه با تبیین این موضوع که بهره‌گیری همزمان و موثر از فرصت‌های فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات محیطی اهمیت‌ دارد، تصریح‌کرد: در این مسیر، همراهی رسانه ملی، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها ضروری است.

نیازمند بر لزوم استمرار و پیگیری حرکت‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: طی هفته آینده شاهد برگزاری این نشست و پرداختن به مسایل حوزه کودک نوجوان استان، به ویژه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری خواهیم بود.