کرمان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: از تمامی پروژه‌های قانونی که استان کرمان را در مسیر تحول و پیشرفت قرار می‌دهند، حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی عصر دوشنبه در کارگروه حمایت از شهرداری‌ها جهت انجام وظایف و طرح‌های عمرانی به جایگاه مهم قانون و نظم محیطی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم تاکید کرد و افزود: چنانچه شرایط محیطی به نحوی ساماندهی شود که ناخودآگاه افراد را به این حقیقت ترغیب نماید که قانون و نظم مشخصی در فضا حاکم است آنان را وادار می‌سازد که رفتار هنجارمند و در حیطه قانونی را در پیش گیرند و از هر گونه ارتکاب جرم پیشگیری و موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌گردد.

این مقام قضایی تصریح کرد: تلاش در جهت پیشگیری از جرایم منحصراً در حوزه وظایف قوه قضاییه نبوده و سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد مرتبط با امور شهر می‌تواند نقش مؤثری را در زمینه‌های متعدد از جمله ساماندهی مناطق حاشیه نشین و جلوگیری از ساخت و سازهای شبانه غیر مجاز ایفا نمایند.

وی از تشکیل کارگروه حمایت از شهرداری‌ها در انجام وظایف و طرح‌های عمرانی و عزم جدی در پیشگیری و مقابله با فساد در شهرداری‌ها خبر داد و گفت: این کارگروه با هدف رسیدن به ساختاری سالم و عدالت محور تشکیل شده تا اگر مفسده‌ای مانع اجرایی شدن طرح‌های عمرانی در شهر می‌شود با همت اعضا رفع گردد.