آستارا- فرماندار آستارا بر احصا و بررسی مسائل و مشکلات در شورای اجتماعی این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شهاب زاده بعد از ظهر دوشنبه در نخستین جلسه شورای اجتماعی شهرستان آستارا اظهار کرد: شورای اجتماعی در راستای بررسی و ارائه راهکارها برای احصا مشکلات و معضلات اجتماعی فعالیت خواهد کرد.

فرماندار آستارا ارائه راهکار از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را مهم دانست و گفت: مشکلات شهرستان باید اولویت بندی شوند و با توجه به آن اقدام شود تا موارد ضروری از دستور کار خارج نشوند.

وی با اشاره به نقش دانشگاهیان و دانشجویان در حل مشکلات اجتماعی شهرستان اضافه کرد: با فرهنگ سازی درست از مدارس و دانشگاه‌ها می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کرده و با ارایه راهکارهای مناسب در این راستا گام برداشت.

شهاب زاده به وجود مشکلات اجتماعی در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: ما یک سری قوانینی داریم که می‌توانیم با استفاده از همان قوانین، نظارت را بیشتر کرده و جاهایی که خیلی خلاء دارد باید قانون گذاری شود و روش سریع‌تر این است که نظارت‌ها را قوی و روش‌هایی استفاده کنیم که این آسیب‌ها کمتر شود.

وی تصریح کرد: با بررسی و نگاهی دقیق به موضوعات مختلف در فضای مجازی می‌توان پی برد که اینترنت ابزاری قدرتمندی است که هم می‌تواند سبب رشد علمی، فرهنگی و تعلیم و آموزش در بین نوجوانان شود و هم اینکه سبب بروز فسادهای فکری و رفتاری شود که اگر مدیرت نشود و خانواده‌ها بر آن نظارت نداشته باشند این موضوع می‌تواند مشکلات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.