یزد- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد گفت: توزیع کود یارانه‌ای بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع پهنه بندی بین کشاورزان استان یزد خبر داد.

محمدحسن زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال جاری ۱۹ هزار و ۸۷۸ فقره حواله الکترونیکی توزیع کود یارانه‌ای از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی در استان به منظور تسهیل در فرآیند توزیع هدفمند، مصرف بهینه کود کشاورزی، حذف واسطه‌ها و حواله‌های فیزیکی صادر شده است.

وی با بیان اینکه سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی متصل است، عنوان کرد: تخصیص کود به کشاورزان بر اساس اطلاعات ثبت شده درسامانه جامع پهنه‌بندی انجام می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد افزود: این سامانه امکان رصد، کنترل سریع و به‌روز نوع کود، مقدار و افراد تحویل‌ گیرنده را فراهم می‌کند.

زارعیان با اشاره به اینکه کودهای مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه باید به موقع در دسترس قرارگیرد، اعلام کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد مسئولیت تامین، تدارک و توزیع نهاده‌های کشاورزی به ویژه انواع کودهای یارانه ای را بر عهده‌ داشته و آن را به سراسر نقاط استان صادر می کند.

وی ادامه داد: کودهای یارانه ای موجود در انبار استان قبل از توزیع آزمایش و آنالیز می‌شوند و کشاورزان می‌توانند با اطمینان کامل از این کودها که با برند شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عرضه می‌شود، استفاده کنند.