اردبیل- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: طرح آمارگیری از دامداری‌های استان اردبیل در سال جاری همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی عبادی اظهار کرد: این آمارگیری به صورت نمونه‌گیری از ۱۰ آبان ماه لغایت ۱۵ آذرماه در سطح ۱۴۱ آبادی و شهر نمونه در سراسر استان و با مراجعه به تعدادی از بهره‌برداران دارای فعالیت دامداری اجرا خواهد شد.

وی هدف از انجام این آمارگیری را گردآوری آمار و اطلاعات تفصیلی مورد نیاز برای برنامه‌ریزی در این بخش اعلام و خاطرنشان کرد: این آمارگیری با استفاده از چارچوب سرشماری کشاورزی ١٣٩٣ به اجرا در خواهد آمد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: اطلاعاتی در مورد تعداد انواع دام شامل گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو و گوساله، گاومیش و بچه گاومیش و شتر و بچه شتر، تعداد دام پروار شده، میزان تولید شیر، مقدار تولید گوشت، تعداد دام به دنیا آمده، میزان مصرف علوفه، دریافتی‌ها، پرداختی‌ها و سرمایه‌گذاری ویژه حساب‌های اقتصادی گردآوری می‌شود.

عبادی ادامه داد: کلاس آموزشی طرح آمارگیری از دامداری‌های سال جاری با حضور مأموران آمارگیر در روزهای ۷ لغایت ۸ آبان ماه سال جاری به صورت حضوری به منظور آشنایی مأموران با اهداف اجرای این آمارگیری سوالات طرح و نحوه گردآوری اطلاعات به مرحله اجرا درآمد.

وی از عموم خانوارها و بهره برداران دارای این فعالیت که به عنوان نمونه انتخاب شده اند، خواست؛ در اجرای این طرح با مأموران آمارگیر اعزامی همکاری لازم را به عمل آورند.