اصفهان - رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: طی ۷ ماه سال جاری بیش از ۵۵ هزار و ۲۱ تصادف به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شد.

فرهاد حیدری در گفت با خبرنگار مهر با اشاره به آمار عملکرد ۷ ماهه اورژانس استان اصفهان اظهار داشت: در این بازه زمانی کارشناسان اورژانس استان اصفهان به ۱۸۶ هزار و ۱۴۹ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۱۳۱ هزار و ۱۲۸ مورد مربوط به موارد غیرتصادفی و ۵۵ هزار و ۲۱ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۳۶ هزار و ۵۵۰ مورد در مناطق شهری و ۱۸ هزار و ۴۷۱ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه تماس با شماره ۱۱۵ از تمامی شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی در اصفهان پاسخ داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در هفت ماه گذشته کارشناسان پاسخگوی تلفنی ۱۱۵ به ۶۱۳ هزار و ۸۹۶ تماس امدادخواهی با اورژانس پاسخ داده اند.

وی به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این مدت بالگرد امدادی اورژانس ۴۰ بار به مأموریت اعزام شد و ۵۷ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

حیدری با بیان اینکه ۳ واحد امدادموتوری در شهرستان اصفهان و یک واحد در شهرستان شهرضا مشغول به فعالیت است تصریح کرد: در این مدت اورژانس موتوری استان در مجموع در ۲ هزار و ۷۷۴ مأموریت به امدادخواهان امدادرسانی کرد.

وی ادامه داد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴ دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.