مرودشت- مدیر اجرایی هفتمین جشنواره ملی گردشگری انار فاروق گفت: این جشنواره ملی تاثیر به سزایی در توسعه گردشگری و اشتغال‌آفرینی داشته و ثبت ملی انار شهوار فاروق از جمله برکات این جشنواره است.

محمد اسدپور در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره گردشگری انار فاروق، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: مردم فاروق با روی گشاده میزبان مردم خوب کشورمان هستند و طی یک رویداد گردشگری کشاورزی خاص با محوریت محصول انار شهوار که به ثبت ملی رسیده، پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان هستند.

مدیر اجرایی هفتمین جشنواره ملی گردشگری انار فاروق اظهار داشت: هفتمین جشنواره گردشگری انار فاروق از دهم تا بیستم آبان ماه در شهر فاروق مرودشت در حال برگزاری است و روزهای این جشنواره، هر کدام یک نام دارند و امروز سه شنبه شانزدهم آبان ماه، روز هفتم نمایشگاه، «روز فاروق، بهشت سرمایه گذاری، صنعت و کارآفرینی» و فردا چهارشنبه هم روز «فاروق، طبیعت، گردشگری و صنایع دستی» نامگذاری شده است.

اسدپور ادامه داد: شاهد فعالیت غرفه‌داران نمایشگاه دایر در جشنواره اعم از فعالان صنایع دستی، بومگردی‌ها، باغداران و سایر هنرمندان شهر فاروق هستیم که تولیدات، هنرها و محصولاتشان را بدون واسطه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

مدیر اجرایی هفتمین جشنواره گردشگری انار فاروق، ثبت ملی شدن انار شهوار فاروق را از جمله برکات این جشنواره دانست و گفت: بعد از هفت دوره برگزاری، این جشنواره جایگاه خاصی را در بخش رویدادهای گردشگری و کشاورزی فارس یافته است.

وی افزود: ما توانستیم با معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فاروق از جمله باغات کشاورزی، قنات‌های منحصر به فرد، طبیعت زیبا و… گام‌های مثبتی برداریم و به ایجاد اشتغالزایی در منطقه شامل احداث کارگاه‌های زودبازده، مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی، صنایع بسته‌بندی و ایجاد یک رابطه مستقیم و بدون واسطه بین باغدار و تولیدکننده محصولات کشاورزی با مصرف کنندگان موفق بپردازیم.