کرمانشاه- مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به تدوین بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده، گفت: کرمانشاه یک هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد.

رامین الماسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نگاه ویژه دولت به تحرک تولید مسکن باعث شکل گیری بسته تشویقی ۱۹ گانه و ابلاغ آن شد و این بسته تشویقی صرفاً تسهیلات ساخت نیست بلکه تشویقی‌هایی نیز برای ساده‌تر شدن صدور پروانه و تراکم نیز هست که باید مردم ساکن در بافت‌های فرسوده برای استفاده از آن به شهرداری‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: هفته گذشته استاندار کرمانشاه نیز در جلسه شورای مسکن استان بر اطلاع‌رسانی های عمومی به ساکنان بافت‌های فرسوده برای استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که صورت گرفته بخش خصوصی وارد چرخه ساخت مسکن شده که بافت فرسوده شهری به عنوان یک ظرفیت ممتاز در حوزه ساخت و ساز می‌تواند مورد توجه ویژه فعالان این حوزه قرار گیرد.

الماسی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بافت فرسوده یک کمک مناسب به بهبود وضعیت ساکنان این منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: کرمانشاه یک هزار و ۲۰۰ بافت فرسوده شهری دارد که می‌توان با نوسازی آنها علاوه بر افزایش ایمنی ساختمان‌ها رونق خوبی را در حوزه مسکن ایجاد کرد که یکی از اهداف دولت سیزدهم است.