رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به مناسبت سالگرد هفتاد و ششمین سال تأسیس این سازمان، به تشریح اقدامات این سازمان در سال گذشته پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشم حسینی‌المدنی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، گفت: این سازمان درگاه ورودی اعضای داوطلب به هلال‌احمر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به عضویت سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور پیوستند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه با این رقم در زمان حاضر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار جوان عضو این سازمان‌اند، افزود: اگر این عدد را به یک میلیون عضو بالای ۳۵ سال اضافه کنیم، هم اکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو داوطلب هلال‌احمر هستند و با این ارگان همکاری و تعامل دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی المدنی ادامه داد: دراین‌خصوص رتبه اول عضو داوطلب دنیا را داریم و هلال‌احمر یکی از پنج جمعیت برتر دنیاست.

وی رنج سنی عضویت در سازمان جوانان هلال‌احمر را چهار تا ۳۵ سال بیان کرد و گفت: کودکان در کانون غنچه‌ها سازماندهی می‌شوند و نوع‌دوستی، خدمات بشردوستانه، نحوه تماس با امداد و پناه‌گیری را آموزش می‌بینند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب نیز در کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و طلاب سازماندهی می‌شوند.

این مقام مسوول به گروه‌های سحر (سفیران حمایت روانی و اجتماعی) اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته ۴۵ گروه سحر داشتیم که امسال این تعداد به ۴۵۰ گروه افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌المدنی افزود: اعضای هر کدام از گروه‌ها چهار نفر شامل فرمانده و سه سرگروه در قالب مسئول روان‌شناسی، دوستدار فضای کودک و مدیریت روان‌شناسی فضای مجازی در حوادث و بلایا فعالیت دارند و به آسیب‌دیدگان خدمات می‌دهند.

وی گفت: در مواقعی که حادثه‌ای نداریم این تیم‌ها در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات کم‌برخوردار حضور داشته و به‌صورت رایگان به افراد ساکن در این مناطق، آموزش می‌دهند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به تیم دادرس دانش‌آموزی و دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد: پس از پنج سال مسابقات این طرح ملی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌المدنی افزود: اعضای تیم‌های دادرس توانایی پناه‌گیری ایمن، خروج اضطراری، ارزیابی مصدوم، احیای قلبی و ریوی و اسکان اضطراری را در مدارس، یاد می‌گیرند.

وی عنوان کرد: در دادرس پیشرفته اعضای جوانان در کمتر از ۱۵ دقیقه اقدام به برپایی کمپ اسکان اضطراری می‌کنند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: درگذشته به کانون طلاب به‌صورت جدی توجه نشده بود که برای نخستین‌بار توانستیم با برپایی گردهمایی در مشهد مقدس این کانون‌ها را سازماندهی کنیم و بخش قابل‌توجهی از امدادرسانی در سیل اخیر آستارا توسط طلاب انجام شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌المدنی با تأکید بر اینکه تغییرات اقلیمی از آسیب‌های جدی و معضل آینده جهان خواهد بود، ادامه داد: ۱۰۰ هزار نهال را در کمتر از ۱۹ دقیقه در سال گذشته، توسط اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر انجام شد.