همدان- مدیرعامل شرکت گاز همدان گفت: گازرسانی به باغات مسیر گنجنامه و کوهستان الوند صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید الهیاری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت بهینه سازی مصرف گاز در استان همدان عنوان کرد: نیاز است که مشترکین خانگی به این مهم توجه و صرفه جویی را در پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه قطعی گازی امسال در بخش‌های خانگی نخواهیم داشت، اضافه کرد: واحدهای گلخانه‌ای و مرغداری‌ها نیز شامل همین حوزه هستند و قطعی گازی نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت گاز همدان خاطرنشان کرد: بیشترین میزان هدررفت گاز در واحدهای گلخانه‌ای استان همدان است که این موضوع باید مدیریت شود.

الهیاری ادامه داد: در کنار پایش و بررسی وضعیت گاز در ادارات استان، رفع نقص رایگان موتورخانه‌های معیوب ادارات و منازل مسکونی نیز در پیش گرفته شده اما در این زمینه، افرادی که در منزل خود دارای موتورخانه هستند باید در سایت مربوطه ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ مورد در این زمینه ثبت نام صورت گرفت، اظهار کرد: هم اکنون بیست روستای استان همدان از نعمت گاز بهره مند نیست که از این تعداد، ۹ مورد نیز در مسیر گازرسانی قرار گرفته و باقی روستاها سکونتگاه‌های رسمی نیستند و شرایط مربوط به گازرسانی را دارا نبوده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز در استان همدان به نسبت سال گذشته افزایش ۷.۱ درصدی داشته است، گفت: میزان مصرف گاز در سال جاری برابر یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون مترمکعب و در سال گذشته برابر یک میلیارد و ۶۴۶ میلیون مترمکعب بوده است.
الهیاری خاطرنشان کرد: محدودیت گازی در بخش‌های اداری استان نیز از ۱۵ آذرماه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز همدان با تاکید بر اینکه در سطح استان همدان یک هزار و۵۰ ایستگاه وجود دارد که اورهال و تعمیران آنها نیز به انجام رسیده است، اظهار کرد: در صورت وجود ناترازی در مصرف و تولید گاز در استان همدان، گازرسانی به نیروگاه، در اولویت بعدی گازرسانی به واحدهای تولید سیمان و در محله بعدی گازرسانی به صنایع فلزی کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر این موضوع گفت: بدین ترتیب، گازهای خانگی، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها قطع نخواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز همدان در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه گاز رسانی به الوند به کجا رسیده است و آیا در این مسیر، باغات گنجنامه هم به شبکه گازرسانی متصل شده‌اند یا خیر؟، عنوان کرد: گازرسانی به باغات مسیر گنجنامه و کوهستان الوند صورت نگرفته است.

الهیاری ادامه داد: این مسیر گازرسانی تنها برای مجتمع توریستی گنجنامه بوده و انشعاب گازی به باغات این مسیر و البته مجتمع رفاهی فرهنگیان نیز صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص گازرسانی به مجتمع گردشگری گنجنامه، استانداری همدان و وزارتخانه مربوطه مساعدت کرده‌اند، اظهار کرد: این روند بر اساس سیاست‌های ابلاغی درپیش گرفته شد اما باغات این مسیر به شبکه گازرسانی متصل نخواهد شد.