فیروزکوه- امام جمعه فیروزکوه گفت: یکی از معضلات بزرگ فیروزکوه معلمان غیر بومی و غیر ساکن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن حیدری، بعد از ظهر پنج شنبه در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش فیروزکوه اظهار کرد: حوزه آموزش اصولاً چارچوب مناسبی دارد که باید تقویت کرد، اما در حوزه پرورشی عرصه برای فعالیت وسیع است که باید مسئله‌شناسی خوبی داشته باشیم.

امام جمعه فیروزکوه بیان کرد: مدیران مدارس و معلمان باید بر مسائلی که مرتبط با دانش‌آموزان است دقت داشته باشند چرا که این عزیزان در مسئله شناسی کمک مؤثری خواهند کرد؛ حتی برای چند ماه آینده برنامه‌ریزی مناسب کنیم که ناظر به مسئله‌ای باشد که در مدرسه‌ای وجود دارد؛ ممکن است این مسئله در مدرسه‌ای یا همه مدارس باشد؛ گاهی مواقع می‌توان نگاه پیش‌دستانه داشت که این مسئله شاید به حد مسئله نرسیده باشد ولی می‌توان روی آن برنامه ریزی کرد.‌

حیدری در ادامه افزود: خیلی مواقع از اولیا غفلت می‌کنیم که به واسطه این ارتباطی که مضاف‌الیه آنها دانش‌آموزان هستند، می‌توان برای آنها برنامه‌ریزی داشت؛ یعنی باید به سراغ اولیا رفت و فعالیتی در این حوزه و برای اولیای دانش‌آموزان داشت‌.

وی با تاکید بر نقش معلمان در حوزه پرورشی، عنوان کرد: قشر معلمان انسان‌های شریفی هستند ولی گاهاً مسائلی در این حوزه وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد و شاید نیاز است کلاس‌های ضمن خدمت ناظر به مسائل موجود تشکیل شود.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به خبر مدیر آموزش‌وپرورش فیروزکوه مبنی بر اینکه بیش از ۸۰ درصد معلمان منطقه غیربومی هستند افزود: باید سیاستی در شهرستان در راستای این مسئله به جد پیگیری شود.

حیدری خاطرنشان کرد: معلمان غیر بومی و غیر ساکن معضل بزرگی است که شهرستان فیروزکوه درگیر آن است، باید روی این مسئله فکر و تدبیر شود، هرچند نمی‌توان تدبیر کوتاه‌مدت درباره این مسئله داشت و قطعاً تدبیر بلندمدت در این زمینه کارساز است.