اردبیل- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: مطالعات ممیزی ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی برای بیش از ۵۵۰ واحد تولیدی در اردبیل انجام شده است.

هاشم علایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به انجام مطالعات ممیزی ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی برای بیش از ۵۵۰ واحد تولیدی اظهار کرد: این اقدام به منظور شناسایی واحدهای پرخطر و ارائه برنامه‌ها و راهکارهای اصلاحی و پیشنهادی برای پیشگیری از حوادث انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل، یکی از مهمترین سیاست‌های این شرکت در صیانت از سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی واحدهای تولیدی است که برای تحقق این هدف مهم، شاخص‌های عملیاتی در این حوزه به طور جد برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل ادامه داد: برنامه‌های حوزه HSEE این شرکت با هدف شناسایی کانون‌های خطر، جلوگیری از خطرات و خسارات محتمل، اقدامات پیشگیرانه و تهیه شناسنامه و توصیه نامه برای هریک از واحدهای تولیدی انجام می‌شود.

علایی افزود: با توجه به استقرار ۷۰۰ واحد بهره بردار در شهرک‌های صنعتی استان، خوشبختانه تاکنون این مطالعات برای بیش از ۵۵۰ واحد تولیدی تهیه و اجرایی شده است.

وی هدف از تهیه این توصیه نامه‌ها را رفع نقاط ضعف و آسیب پذیر، بهینه سازی مصرف آب، برق و گاز، استفاده بهینه از انرژی‌های نو و تجدید پذیر برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل افزود: در کنار ارائه توصیه‌نامه‌ها نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده و همچنین نصب شیرهای هیدرانت در خیابان‌های مشرف به واحدهای پرخطر اقدام می‌شود.

علایی اظهار کرد: در سال جاری نیز مطالعات ممیزی برای ۱۵۰ واحد تولیدی در دست اجرا است که امیدواریم با برنامه‌های اصلاحی، شاهد ارتقا شاخص‌های HSEE در واحدهای تولیدی باشیم.