قزوین- استاندار قزوین با بیان اینکه یکی از افتخارات استان قزوین تمرکز قابل توجه تات زبانان در این دیار است، گفت: مسئولان باید در کنار تات زبانان پرچم دار معرفی و پاسداشت این زبان باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر شنبه در دیدار با اعضای انجمن علمی تات شناسی اظهار داشت: اینکه یک جمعی به دور از توجه به تمایلات شخصی و منافع فردی، آرمان مشترک اجتماعی و یک نگاه دلسوزانه توسعه‌ای را برای یک میراث کهن و یک جغرافیایی ارزشمند و پرظرفیت دنبال می‌کنند، خوشحال کننده است و به طور قطع مورد حمایت مجموعه مدیریتی استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات استان قزوین تمرکز قابل توجه تات زبانان در این دیار است، افزود: بیشترین جمعیت تات در استان قزوین مستقر است که این مهم یک رسالت ویژه ای را برای مسئولان استان ایجاد می‌کند و مسئولان باید در کنار تات زبانان پرچم دار معرفی و پاسداشت این زبان باشند.

اعلایی با بیان اینکه تمامی ابعاد باید نسبت به معرفی این زبان بکارگیری شود، گفت: در انقلاب اسلامی نگاه یکسان توسعه‌ای به همه نقاط است و نگاه ایجاد تفاوت بین قومیت‌ها و زبان‌ها به هیچ وجه وجود ندارد و مناطقی که قبل از انقلاب به دلایل مختلف با عقب ماندگی‌هایی همراه بوده‌اند، باید عقب ماندگی‌های تاریخی خود را جبران کنند.