گناوه- ضیافت «بفرمائید کتاب» به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی با حضور جمعی از مسؤولان، هنرمندان، نویسندگان و علاقمندان به کتاب در بوستان خور گناوه آغاز شد.

رئیس ستاد برگزاری ضیافت «بفرمائید کتاب» گناوه در حاشیه برگزاری هشتمین ضیافت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ضیافت «بفرمائید کتاب» برنامه‌ای است که بر مبنای نذر و اهدای کتاب و با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و شناسایی نویسندگان بومی و محلی و آثار تازه منتشره شده آنها در بین مردم هر سال اجرا می‌شود

غلامحسین دریانورد افزود: ضیافت امسال به همت انتشارات دریانورد، مؤسسه فرهنگی هنری روایت دریای جنوب و ستاد برگزاری «ضیافت بفرمائید کتاب» تدارک دیده شده است که از ۲۰ تا ۲۲ آبان در بوستان خور، کلبه فرهنگ و هنر بندر گناوه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این برنامه شامل ضیافت‌های هشتم، نهم و دهم خواهد بود و امشب هشتمین ضیافت با حضور نویسندگان و هنرمندان و علاقمندان به کتاب برگزار شد.

دریانورد با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ضیافت‌ها گفت: رونمایی از کتاب، پاراگراف خوانی، خاطرات کتابی، شعرخوانی، جشن امضا، اهدای کتاب و برنامه‌های متنوع دیگر از جمله برنامه‌های این ضیافت‌ها خواهند بود.

رئیس ستاد برگزاری «ضیافت بفرمائید کتاب» بیان کرد: در ضیافت هشتم، از کتاب‌های «دی کرم» اثر محمد مظفری، «شیرین و زنان خسروپرویز» اثر محسن حسینی، «خارگ را شناختی یا بگویم؟» و «بی‌بی‌مریم» نوشته عبدالکریم نیسنی رونمایی و در مورد این آثار گفت‌وگو شد.

دریانورد ادامه داد: در نهمین ضیافت «بفرمائید کتاب» نیز که یکشنبه شب برگزار می‌شود، از کتاب‌های «دبیزۀ بلوکات» اثر محمد مذکوری، مجموعه‌شعر محلی «غیاله» سروده محمدجواد جعفری‌همت، «مسیر سبز» نوشته مریم صفوی و «تاتای پریدن» اثر اسماعیل علی‌پور رونمایی می‌شود.

دریانورد بیان کرد: در دهمین ضیافت بفرمائید کتاب نیز ۲ کتاب «زندگی و روزگار هنری من؛ شرح زندگی غلامحسین دریانورد» و «یک هشت‌دری و چند نیمدری» از آثار جهانشیر یاراحمدی، نویسنده و پژوهشگر استان و ۲ اثر از خودم با عناوین «دیالوگ‌های روایی و مینمال‌های نمایشی و «منزل هفتم» معرفی و رونمایی خواهند شد.

در هشتمین ضیافت «بفرمائید کتاب» که با استقبال هنرمندان، نویسندگان و دوستداران کتاب برگزار شد از چهار کتاب «شیرین و زنان خسروپرویز» اثر محسن حسینی، «دی کرم» نوشته محمد مظفری، «خارگ را شناختی یا بگویم؟» و «بی‌بی‌مریم» نوشته عبدالکریم نیسنی رونمایی و در مورد هر یک از این آثار گفت‌و گو شد.

همچنین از خانواده مرحوم حاج عبدالرسول مقاتلی اولین کتابفروشی گناوه به پاس سال‌ها خدمت رسانی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در گناوه تجلیل شد.

اهدا کتاب به شرکت کنندگان در ضیافت از بخش‌های دیگر برنامه بود.