وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی گفت: تلاش غرب برای بیرون راندن روسیه از آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی بیهوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز یکشنبه در سخنانی گفت که اتحادیه اروپا برنامه های خود برای بیرون راندن روسیه از آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی را پنهان نمی کند.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: اتحادیه اروپا قصد خود را برای مهار [روسیه] به هر طریق ممکن و بیرون راندن آن از آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی پنهان نمی کند. این تلاش ها بیهوده است. ما از لحاظ تاریخی در اینجا حضور داشته ایم و هرگز ناپدید نخواهیم شد.

سرگئی لاوروف ادامه داد: هم شرکای ما و هم متحدان ما به خوبی از این موضوع آگاه هستند.

دیپلمات ارشد روسیه درباره مقاله‌ ای که پس از سفر امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه به قزاقستان در رسانه‌ های غربی منتشر شد که در آن این کشورِ آسیای مرکزی «حیاط خلوت پوتین» خوانده شد نیز گفت که سران کشورهای غربی «به خود اجازه می‌ دهند که اظهارات کاملاً احمقانه‌ ای داشته باشند».

این در حالیست که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین هم پیشتر ادعای خبرگزاری بلومبرگ آمریکا درباره اینکه «قزاقستان حیاط خلوت ولادیمیر پوتین» است را احمقانه توصیف کرد.

پسکوف در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه-۱، درباره ادعای بلومبرگ گفت: همه این ماجرا احمقانه و جنگ اطلاعاتی و از این دست حرف‌ها است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه پنجشنبه هفته گذشته با هدف امضای توافقنامه با آستانه، به قزاقستان سفر کرده بود.