زنجان-رییس فدراسیون اسکواش گفت: یکی از اولویت‌ها و رویکردهای اصلی این فدراسیون برگزاری رقابت‌های لیگ به ویژه در رده‌های سنی پایه است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عزیزی‌پور ظهر دوشنبه در مجمع انتخابات هیات اسکواش استان زنجان که در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری رقابت‌های لیگ به ویژه در رده‌های سنی پایه از اولویت‌های این فدراسیون به شمار می‌رود، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آیین‌نامه رقابت‌ها به استان‌ها اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به رده‌های سنی پایه بسیار ارزشمند بوده و ثمرات زیادی برای اسکواش به دنبال خواهد داشت، افزود: با توجه به اینکه ماهیت رقابت‌های لیگ، برگزاری منظم آن است، به همین خاطر حضور در این عرصه به ویژه برای رده‌های سنی پایه می‌تواند بسیار ارزشمند بوده و بار فنی ورزشکاران این عرصه را با حضور مداوم در این مسابقات بالا ببرد.

عزیزپور از فعالیت ۱۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته اسکواش در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: بدون شک این آمار می‌تواند بیش از این باشد، به همین خاطر برای تداوم مسیری که در اسکواش در پیش گرفته‌ایم، بنا داریم برنامه‌های مختلفی را برای این تعداد ورزشکار سازمان یافته در سطح کشور طرح‌ریزی و پیاده کنیم.

رییس فدراسیون اسکواش، از مقوله استعدادیابی به عنوان یکی دیگر از رویکردهای اصلی این فدراسیون یاد کرد و ادامه داد: آنچه که امروز بیش از گذشته برای اسکواش ایران حائز اهمیت است، توسعه این ورزش و به نوعی شناساندن آن در بین خانواده‌های ایرانی است؛ چرا که این کار باعث می‌شود تا بتوانیم با فرهنگ‌سازی اسکواش، در امر استعدادیابی نیز موفق عمل کنیم.

عزیزی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه مربیان نیز باور این فدراسیون مبتنی بر توانمندسازی مربیان است، خاطرنشان کرد: معتقدیم همه این موارد زمانی به طور کامل محقق خواهد شد که بتوانیم در حوزه حامی مالی نیز از ظرفیت‌های مختلف نهایت استفاده را به عمل آوریم.

وی با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌های توانمند در رشته اسکواش بوده و به همین خاطر معتقدیم این رشته باید بیش از این در استان به صورت همگانی دنبال شود، عنوان کرد: همگانی شدن اسکواش در زنجان که البته می‌تواند به کمک شهرداری زنجان محقق شود، ثمرات زیادی را برای این استان در رشته اسکواش به دنبال خواهد داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه در صورت فراهم بودن شرایط، زنجان می‌تواند میزبان اولین اردوی استعدادیابی کشور باشد، اضافه کرد: با توجه به اینکه سالن اسکواش زنجان طی ۱۰ روز آینده به حد مطلوب خود برای برگزاری یک رویداد کشوری می‌رسد، انتظار داریم شاهد برگزاری اولین اردوی استعدادیابی اسکواش کشور در زنجان باشیم.