کرج- معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: دشمن به دنبال ناامیدسازی ملت ایران به ویژه جوانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ عباس فلاح صبح چهارشنبه در آئین بزرگداشت «شهید سرلشکر ولی‌الله فلاحی» و شهدای ارتش اظهار کرد: اگر به تاریخ بنگریم می‌بینیم که برخی از افراد در سرنوشت ملت‌ها تأثیر فراوانی داشته‌اند.

وی بیان کرد: در کشور ما نیز به ویژه در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس چنین افرادی ظهور و بروز کردند که یکی از این افراد شهید فلاحی بود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: چنین افرادی با مجاهدت‌های خود در شکل‌گیری انقلاب اسلامی توانستند سرنوشت رو به رشدی را برای ملت ایران رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب معاندان به دنبال این بودند که کشور را تجزیه کنند و برخی از ناآگاهان نیز با تلاش برای از صحنه خارج کردن ارتش به این اقدام کمک می‌کردند.

فلاح گفت: در ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس این شهدا بودند که به کشور و نظام ما استقلال و عظمت بخشیدند و به همین دلیل است که ملت ایران هیچ‌گاه این مجاهدت‌ها را فراموش نمی‌کنند و همواره قدردان آن هستند.

وی اظهار کرد: اقتدار و عظمت ایران اسلامی مرهون جانفشانی شهدا است و دشمنان به واسطه حماسه شهادت شهدا و اراده مردم ایران اسلامی همواره در توطئه علیه ملت بزرگ ایران شکست خورده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست، بیان کرد: ارزش یاد و خاطره و حماسه شهدا با اهدا خون خود زمانی مشهودتر و مشخص‌تر می‌شود که بدانیم انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی طومار استکبار جهانی را برای همیشه درهم شکست و غرور ملی و هویت ملت ایران را که توسط رژیم شاهنشاهی لگد مال شده بود احیا کرد.

وی با اشاره به اینکه ایثار و خون شهدا و همراهی خانواده شهدا در ۴۰ سال گذشته همراه ما بوده است‌، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پرتوهای الهام‌بخش در سرتاسر جهان، دشمنانی که از پیروزی انقلاب، حاکمیت نظام اسلامی، دستیابی ملت ایران به استقلال و خروج از یوغ استکبار احساس شکست و ناکامی می‌کردند با استفاده از تمام قدرت شیطانی خود و به‌کارگیری روش‌های مختلف سعی در شکست انقلاب اسلامی داشتند.

فلاح با اشاره به اینکه نقش‌آفرینی شهیدانی همچون شهید سرافراز سرلشکر ولی‌الله فلاحی در پیروی انقلاب اسلامی تصریح کرد: این شهید بزرگوار در روزهای ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت فرماندهی نیروی زمینی و در پاکسازی کردستان و قائله‌های قبل از شروع دفاع مقدس نقش‌آفرینی‌های ویژه‌ای داشت.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش هدف دشمنان از قائله کردستان، ترکمن‌صحرا، جنگ تحمیلی و تهاجم فرهنگی و تحریک جوانان به آشوب‌های خیابانی طی سال‌های اخیر را براندازی انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: با تدبیر امام (ره) نقشه‌های دشمنان جمهوری اسلامی یکی پس از دیگری نقش بر آب شد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی هستیم، تصریح کرد: رزمندگان نیروی زمینی ارتش گوش به فرمان ولایت آماده حضور هر جبهه‌ای برای دفاع از اسلام و مسلمانان هستند و در صورت حضور به ظالمین درسی می‌دهند که هرگز فراموش نکنند.

فلاح با محکومیت جنایات اسرائیل در غزه به فرماندهی آمریکا خاطرنشان کرد: اگر رژیم منحوس صهیونیستی به رفتار وحشیانه‌اش در کشتار کودکان و زنان و مردم بی‌دفاع فلسطین ادامه دهد کاسه صبر مسلمانان جهان قطعاً لبریز می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا متذکر شد: جان بر کفان ارتش در نیروی زمینی با قدرت و اقتدار راه شهیدان صیاد شیرازی، فلاحی و حاج قاسم سلیمانی را به قوت ادامه خواهند داد.

در ادامه این همایش ضمن اجرای دکلمه دانش آموزان استان البرز در بزرگداشت شهدای ارتش و شهید فلاحی گروه رزم نوازان ارتش جمهوری اسلامی ایران به اجرای قطعاتی حماسی پرداخت.

همچنین در این مراسم از تمبر یادبود شهید سرلشکر ولی الله فلاحی رونمایی شد.