همزمان با فرا رسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ویژه برنامه اهدای کتاب توسط فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با فرا رسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ویژه برنامه اهدای کتاب برای ترویج و تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.

خدیجه مهدی پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری گفت: همزمان با فرا رسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران فرهنگسرای عطار نیشابوری با مشارکت و همکاری کتابخانه‌های تحت پوشش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای چندمین سال متوالی در نظر دارد با شعار «آینده خواندنی است» کتابخانه‌های مناطق محروم و کم برخوردار حومه شهر تهران را با مشارکت کودکان و نوجوانان شهر تهران در ویژه برنامه کتابخانتو بساز تجهیز کند.

وی افزود: بسیاری از کودکان و نوجوانان اهل مطالعه در طول سال تلاش می‌کنند با مراجعه به کتابخانه های شهر تهران، کتاب‌های بدون استفاده یا خوانده شده خود را به دست کودکان و نوجوانان دیگر برسانند که از این نعمت محروم اما درعین‌حال مشتاق خواندن هستند. در همین راستا بسیاری از همین کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتابخوانی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده و سالم خود را اهدا می‌کنند، سپس این کتاب‌های ارزشمند، دسته‌بندی‌شده و به کتابخانه‌های مناطق محروم حومه شهر تهران اهدا تا کتابخانه‌های این مناطق تجهیز شود.

رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری گفت: کودکان و نوجوانان تهرانی می‌توانند به دو شیوه در این نذر فرهنگی شرکت کنند. اول اینکه به کتابخانه فرهنگسراهای مستقر در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مراجعه و اهدای کتاب شود دوم اینکه دوم اینکه دوستداران کتاب مانند ناشرین، فرهیختگان، نویسندگان و … در صورت اهدای تعداد بالای کتاب می‌توانند نام و نام خانوادگی، تعداد کتاب‌های اهدایی و نشانی خود را به شماره ۵۵۷۱۸۱۴۳ اطلاع تا همکاران کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با معرفی نامه جهت دریافت کتاب‌ها مراجعه کنند.

مهدی پور در پایان گفت: از همه دوستداران مخاطبین کتاب‌های کودک و نوجوان دعوت می‌شود از ۲۴ تا ۱۵ آذر با اهدای کتاب‌های مازاد خود در این امر خداپسندانه شرکت کرده و سفیر فرهنگ و دانایی در شهر تهران باشند.

علاقمندان برای شرکت در این نذر فرهنگی می‌توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان امیرقلی مراجعه کنند.