دماوند- رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند گفت:با توجه به شیوع ۱۴ درصد بیماری دیابت در جمعیت بالای ۳۰ سال کشور برآورد می شود حدود ۱۱ هزار نفر در دماوند به دیابت مبتلا باشند.

حسن خیرخواه در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت دیابت در شهرستان دماوند اظهار کرد: با توجه به شیوع ۱۴ درصد بیماری دیابت در جمعیت بالای ۳۰ سال کشور برآورد می‌شود حدود ۱۱ هزار نفر در این شهرستان به دیابت مبتلا باشند.

وی افزود: متأسفانه به دلیل شیوع بالای این بیماری که همراه با عوارض متعدد است، خانواده‌های زیادی درگیر فشارهای روانی، اجتماعی و اقتصادی این بیماری هستند و افزایش احتمال سکته‌های قلبی و مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی یا کم بینایی و زخم پای دیابتی از عوارض اصلی این بیماری است.

خیرخواه بیان کرد: به افرادی که به این بیماری مبتلا نیستند توصیه می‌شود با اتخاذ سبک زندگی مناسب و رعایت تغذیه سالم و انجام منظم فعالیت بدنی از این بیماری پیشگیری کرده یا زمان ابتلاء را به تأخیر اندازند و همچنین با مصرف منظم دارو و انجام کنترل‌های دوره‌ای و نیز رعایت سبک زندگی سالم و حفظ وزن در محدوده طبیعی از پیدایش عوارض دیابت مثل عوارض قلبی و عروقی یا عوارض کلیوی و … جلوگیری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند عنوان کرد: در حال حاضر در واحدهای تابعه شبکه بهداشت دماوند خدمات مشاوره و غربالگری و مراقبت بیماران به صورت رایگان و دوره‌ای در حال انجام است و این خدمات شامل ویزیت پزشک، مشاوره تغذیه، اندازه گیری قندخون، فشارخون می‌باشد.