بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به روند افزایشی تقاضای میگو در کشور و جهان باید به منظور بهره‌وری بیشتر به سمت پرورش فوق متراکم و استفاده از تکنولوژی روز دنیا حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی بعد از ظهر چهارشنبه در کارگاه هم اندیشی احداث و توسعه واحدهای نرسری در مزارع پرورش میگو اظهار داشت: نرسری در توسعه پایدار پرورش آبزیان از جمله میگونقش بسیار مهمی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به روند افزایشی تقاضای میگو چه در کشور و چه در جهان نیاز است به منظور بهره وری باید بیشتر به سمت پرورش فوق متراکم، استفاده از تکنولوژی روز دنیا هوش مصنوعی و … حرکت کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: موضوع نرسری در صنعت پرورش میگو موجب می‌شود که آبزیان پرورشی مثل میگو مدت کمتری در استخر جهت پرورش سپری کنند و در واقع نرسری ریسک بروز بیماری را کاهش داده و موجب تولید اقتصادی‌تر و توسعه پایدار این صنعت می‌شود.

امینی توجه جدی به موضوع بهره وری را موضوع مهمی خواند و تصریح کرد: ایجاد نرسری و منطقه نوزاد گاهی یک مورد از عوامل افزایش تولید در واحد سطح به منظور بهره برداری بیشتر است.

وی گفت: عواملی دیگری نیز مانند لاینر کردن استخر پرورش میگو، تجهیزات و … به همراه توجه جدی به موضوع مدیریت مزارع پرورش میگو از موارد دیگری است که نیاز به توجه جدی دارد.