شهرکرد_هم زمان با سفر دوم آیت الله رئیسی به چهارمحال و بختیاری طرح انتقال آب از سد بابا حیدر به شهرستان فارسان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح انتقال آب از سد باباحیدر به شهرستان فارسان، با هدف آب شرب برای ۱۳۶ هزار نفر از اهالی شهرستان فارسان به میزان ۱۰.۵ میلیون متر مکعب، کاهش افت آب‌های زیر زمینی شهرستان فارسان و تأمین آب با کیفیت شرب از سد باباحیدر برای ۶ شهر و ۱۱ روستا اجرا می‌شود.

این طرح با توجه به کیفیت و کمیت آب شرب منطقه طرح مذکور احداث که هم زمان با دور دوم سفر رئیس جمهور در سال ۱۴۰۲ رسماً افتتاح می‌شود.

وجود تنش‌های آبی و تأمین آب شرب پایدار در شهرهای فارسان، جونقان و روستاهای تابعه، تأمین آب کشاورزی منطقه و افت تراز سطح ایستایی مخازن آب زیر زمینی و تغییر اقلیم طی سنوات گذشته از دلایل و ضرورت‌هایی است که منجر به تعریف طرح مذکور گردیده است.

اعتبار هزینه شده برای این پروژه تا کنون ۱,۵۹۰ میلیارد ریال است.

پروژه ساختمان سد بابا حیدر از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در این دوره از سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری است که این پروژه با هدف تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی مردم شهرستان فارسان به میزان ۲۱.۴ میلیون متر مکعب در سال تعریف شده است و منبع تأمین آب آن رودخانه سراب می‌باشد.

۱۰۸ واحد بافت فرسوده، ۱۳۴ واحد خود مالک شهری، ۳۴۰۰ واحد مسکن روستایی، ۵۰۰ واحد بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، ۱۰۲ واحد ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد، ۸ واحد گروه‌های ساخت طرح نهضت ملی مسکن از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در سفر دوم ریاست جمهور به استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری می‌باشد.