بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از پرداخت هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در حوزه ازدواج و فرزند آوری توسط بانک های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر جواد اشرفی عصر امروز چهارشنبه در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان گفت: بانک‌های استان باید گزارش عملکرد خود را به خوبی اطلاع رسانی کنند و نباید تنها منتظر زمان مطالبه گری باشند تا در صدد پاسخگویی به آن برآیند.

وی با اعلام آمادگی برای حضور خود در جلسات کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، افزود: باید عملکرد بانک‌های خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف برای مردم بیان شود تا تفاوتی بین بانک‌های که در این زمینه کار می‌کنند با بانک‌های که کاری انجام نمی‌دهند، وجود داشته باشد.

معاون استاندار با تشکر از دبیرخانه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، گفت: در جلسات کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، راهکارهای برای ایجاد وحدت رویه و تسهیل گری ارائه شود.

اشرفی خاطر نشان کرد: اگر مشکلاتی در حوزه بانک‌های استان وجود دارد برای حل آنها آمادگی داریم تا پی گیری های لازم را از طریق نهاد ریاست جمهوری انجام دهیم.

وی تاکید کرد: باید مردم صدای واحدی را از شبکه بانکی استان بشنوند و در جلسات کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان باید برای اجرای پروژه‌های مشترک توسط بانک‌های خراسان جنوبی راهکارهای لازم ارائه شود.

معاون استاندار گفت: بعضی به دلیل عدم آگاهی کافی بیان می‌کنند که بانک‌ها منابع استان را جذب و آنها را در جاهای دیگر هزینه می‌کنند و این در حالی است که با وجود این که استاندارد بانک مرکزی پرداخت ۸۰ درصد منابع برای پرداخت تسهیلات است از ۱۰۵ درصد منابع بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف تولید، اشتغال، فرزند آوری، جوانی جمعیت و … استفاده شده است.