مشهد- کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز و فردا استان خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی خواهد گرفت.

زهرا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ی هواشناسی؛ امروز و فردا استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی خواهد گرفت که سبب افزایش ابرناکی و همچنین بارش‌های رگباری پراکنده با احتمال رعدوبرق بویژه در نیمه شرقی، ارتفاعات و پاره‌ای مناطق شمال‌غرب استان خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: با توجه به نوع و میزان بارش در جنوب شرق احتمال آبگرفتگی و روانآب دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: شدت وزش باد نیز در سطح استان افزایش می‌یابد بطوریکه در نواحی بادخیز و مستعد توام با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

عنایتی ادامه داد: همچنین کاهش نسبی دما طی روز شنبه و صبح یکشنبه بخصوص برای نواحی شمالی و شرقی رخ خواهد داد که در نواحی سردسیر و مرتفع شمالی تشکیل مه، دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا را نیمه ابری همراه با کاهش محسوس دما گاهی وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک احتمال بارش پراکنده پیش بینی کرد.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۴ درجه سلسیوس سردترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۲ درجه سلسیوس گرم‎ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهرستان مشهد مقدس بین ۱۱ و ۲۳ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی کلات نادر ۴۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.