اردبیل- رییس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: با تزریق سه میلیارد تومان اعتبار با تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیا فرهنگسرای سوم خرداد در سال آینده تکمیل و تجهیز شده و تحویل اهالی فرهنگ و هنر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد سید هاشمی شامگاه جمعه در آئین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران مسئولیت خود در این مجموعه به موتور محرک و ارتقای فرهنگ عمومی تبدیل شده و با تلاشی مضاعف سعی می‌کند تا زیرساخت‌ها را برای اهالی فرهنگ و هنر فراهم کند.

وی تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر باید در توسعه و پیشرفت جامعه نقش‌آفرینی داشته باشند و ما بر این باوریم جامعه پویا در رسیدن به اهداف متعالی باید از ظرفیت هنرمندان و توانمندی آنها بهره بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: هر چند در توجه به عرصه هنر و فرهنگ قصور و کوتاهی شده اما در شورای اسلامی شهر اردبیل تمام تلاش ما بر این است تا با تمام توان در خدمت هنرمندان باشیم و در تجهیز و تکمیل فرهنگسرای سوم خرداد نیز گام‌های مؤثری برداشته شده است.

سید هاشمی افزود: هر چند اعتبارات محدود پاسخگوی روند تکمیلی این پروژه نیست اما سه میلیارد تومان اعتبار امسال اختصاص یافته و قرارگاه خاتم‌الانبیاء تلاش می‌کند تا این پروژه را سال آینده به صورت مجهز تحویل دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای گذر از سختی جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن، ضروری است تا هنرمندان ما با قوت و قدرت در صحنه باشند و سعی کنند با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی تعالی بیشتر جامعه را با حرکت‌های تحولی رقم بزنند.

سید هاشمی اضافه کرد: هنرمندان در کنار سایر اقشار باید در این شرایط حساس وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و اجازه ندهند تا بیش از این زن و مرد بیگناه در کشور فلسطین با کشتار بی‌رحمانه روبه‌رو شده و یا تنگنای بیشتری آنها را رنج دهد.

وی بیان کرد: امیدواریم در تجمع فردا در کنار سایر اقشار، هنرمندان نیز حاضر شده و دلگرمی مضاعفی به جبهه مقاومت و ایستادگی ببخشند.

سید هاشمی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ارتقای فرهنگ عمومی جامعه نیز نیاز به حضور مؤثر هنرمندان دارد که ما در مباحث مختلف ترافیکی و کارهای زیربنایی به حضور هنرمندان نیازمندیم تا آنها بتوانند با تولید آثار زمینه اصلاح فرهنگ نادرست جامعه را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه جوانان ما از روحیه نشاط و سرزندگی فاصله گرفته و نوعی افسردگی را در رفتار و منش آنها شاهد هستیم که ضرورت دارد هنرمندان فضای با نشاط اجتماعی را به شایستگی فراهم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در کنار تکمیل و تجهیز فرهنگسرای سوم خرداد، هم اکنون فرهنگسرای چالدران آماده ارائه خدمات به اهالی هنر است تا بتوانند آثار ارزشمند خود را در این فرهنگسرا به نمایش بگذارند.