بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: برای امروز در نیمه شرقی کماکان در شهرستان های نهبندان، سربیشه درمیان و حاجی آباد بارش پراکنده پیش بینی می شود.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های روز گذشته در استان اظهارداشت: در طی این مدت با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته شاهد بارش‌های خوبی در نیمه شرقی و به ویژه در جنوب استان بودیم.

وی به میزان بارش‌ها در نقاط مختلف استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره داشت و یادآور شد: بیشترین بارش‌های گزارش شده از ایستگاه خلف به میزان ۱۱ میلی متر، ایستگاه اسفزار ۱۰ میلی متر، کفاز و چاه دراز ۸ میلی متر، نهبندان و ابراهیمی ۶ میلی متر، کلاته گاویچ و گزیک ۵ میلی متر، قدمگاه، دستگرد، درمیان ۴ میلی متر، خنگ، ماه میلان، چاهداشی، حسین آباد، اسدیه، آلنگ، طبس و درح ۳ میلی متر، حاجی آباد، زهان، آویز، ماهیرود، آتشکده، میغان، فتح آباد فردوس، باغستان و خضری دو میلی متر، سرایان، سربیشه، ایستگاه فرودگاه بیرجند و خوسف یک میلی متر بوده است.

وی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیشیبابی هواشناسی برای امروز در نیمه شرقی کماکان در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه درمیان و حاجی آباد بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از روند تغییرات ناچیز دمایی در استان امروز در طول روز خبر داد و افزود: برای امشب روند کاهشی دمای هوا در استان ادامه داشته و هوا مقداری سردتر می‌شود.

زارعی بیان داشت: روزهای دوشنبه و سه شنبه افزایش گرادیان فشاری سبب افزایش سرعت وزش باد، همراه گرد و خاک در استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای ۵ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان با حداکثر دمای ۲۸ درجه گرم‌ترین نقطه استان بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت نوسانات دمایی در مرکز استان بین ۲۱ و ۷ درجه ثبت شده است.