سنندج- رییس دانشگاه کردستان از کسب افتخار علمی جهانی برای این دانشگاه خبر داد و گفت: هفت عضو هیات علمی دانشگاه در جمع پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد قادرزاده اظهار داشت: یکی از مهمترین پایگاه‌های استنادی در سطح جهان پایگاه web of science است، که پژوهشگران در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی که در پایگاه وب آو ساینس دریافت کردند، مرتب‌سازی و سپس پژوهشگران یک درصد برتر بر اساس حدود آستانه استنادی ESI به عنوان پژوهشگران علمی در نظر گرفته می‌شوند، که معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنها است.

وی اذعان کرد: پژوهشگرانی که توانسته‌اند بر اساس فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی خود در ۱۰ سال اخیر به بالاترین سطح اعتبار بین‌المللی دست یابند، در دسته پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: هیمن شهابی و عطااله شیرزادی در حوزه موضوعی چندرشته‌ای، عبدالله سلیمی در حوزه موضوعی شیمی، کامران چپی در حوزه موضوعی محیط زیست، قباد شفیعی و حسن بیورانی هر دو در حوزه موضوعی مهندسی و جعفر عبداله زاده در حوزه موضوعی علوم گیاهی و جانوری اساتیدی هستند که در این فهرست جای گرفتند.

قادرزاده خاطرنشان کرد: امیدواریم درجه علمی اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه به جایگاه‌های بالاتر علمی دست یابند و رسیدن به این موضوع موجب مباهات و افتخار برای دانشگاه است.