بجنورد_ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۱۳ واحد صنعتی و معدن طی ۸ ماهه نخست امسال در خراسان شمالی احیا شده است.

حسین حاجی بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیا واحدهای صنعتی در خراسان شمالی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ واحد معدنی و صنعتی احیا شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ادامه داد: اداره کل صمت استان در راستای رفع مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی استان که تقاضای رسیدگی داشتند گام‌های اساسی برداشته است.

وی افزود: ۲۵ درصد ظرفیت تولید واحدهای صنعتی استان تحت‌الشعاع شرایط بحرانی ناشی از سرمای هوا، آلودگی، گرما، حوادث غیر مترقبه نظیر سیل و … است.

حاجی بگلو به برخی اقدامات اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات متعدد ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، برگزاری جلسات مرکز شبانه روزی فوریت‌های رفع مشکلات واحدهای تولیدی و شورای معادن، برگزاری جلسات کارشناسی با نظام مهندسی و منابع طبیعی، کارگروه تعامل با منابع طبیعی، همچنین جلسات مختلف با شرکت‌های آب، برق، گاز، مالیات، تأمین اجتماعی، بانک‌های عامل و مراجع قضائی، بازدیدهای میدانی و … منجر به پیگیری رفع مشکلات واحدهای صنعتی و احیای ۱۳ واحد معدنی و صنعتی شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی به صنایع قبل از قطع برق، گاز و … و برگزاری جلسات مکرر به منظور به حداقل رساندن قطع این موارد، پیگیری برای جذب تسهیلات مورد نیاز صنایع برای تجهیزات مرتبط با استفاده از سوخت‌های جایگزین، رصد مستمر صنایع، وضعیت واحدها در شرایط خاص، پایش و اطلاع رسانی به نهادهای کمک‌رسان در این مواقع از مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای کمک به صنایع انجام می‌شود.