کرج- فرماندار ویژه شهرستان کرج از آماده‌باش ستاد مدیریت بحران بخش آسارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد مدیریت بحران بخش آسارا عصر دوشنبه به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج و با حضور بخشدار آسارا، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و اعضای ستاد مدیریت بحران در محل بخشداری برگزار گردید.

یحیی رمضانی، فرماندار ویژه شهرستان کرج در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران گفت: پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با آن از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه‌های خدمات رسان می‌بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند.

وی بر لزوم پیش بینی نقاط اسکان اضطراری در سطح محور و تجهیز پایگاه‌های هلال احمر و اورژانس تاکید کرد.

رمضانی بر نظارت بر ساخت و سازها و تصرفات حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجرای عملیات روکش نوار حفاری گاز روستاها و اجرای مانورهای زمستانی را مطرح و خواستار تعامل فی مابین دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در مواقع بحران شد.

لزوم پاکسازی مسیل‌ها و رودخانه‌ها داخل محدوده روستاها

در ادامه جلسه بخشدار آسارا با اشاره به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی بخش و پیش رو بودن موج سرما و بارندگی در روزهای آتی و کاهش محسوس دما از آماده باش کامل مجموعه دهیاری‌ها برای مدیریت بحران احتمالی خبر داد.

سجاد خدری گفت: پاکسازی مسیل‌ها و رودخانه‌ها داخل محدوده روستا، جمع آوری نخاله سطح روستاها و رفع خطر از برخی ساختمان‌ها از اقدامات کاهش خسارت در زمان بحران است که می‌بایست دهیاران به عنوان مدیر بحران روستا مدنظر قرار دهند.

پیگیری و تسهیل در روند اشتراک پذیری مشترکین گاز بخش و پیش بینی ذخیره سوخت گرمایشی اهالی توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از دیگر مواردی بود که توسط بخشدار آسارا مورد تاکید قرار گرفت.