ارومیه- رییس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در جنوب آذربایجان غربی گفت: پیرانشهر با ۴۵ میلیمتر بارندگی پربارش ترین شهر استان در شبانه‌روز گذشته بود.

اردلان محمدپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با شروع فعالیت سامانه بارشی در منطقه، بارش‌های پاییزی مناسبی در شبانه‌روز گذشته در بیشتر مناطق جنوب آذربایجان غربی ثبت شد که بیشترین مقدار آن به پیرانشهر اختصاص داشت.

وی اظهارکرد: در این مدت بارش‌ها در سردشت ۲۳ میلیمتر، اشنویه ۲۱ میلیمتر، مهاباد ۱۳ میلیمتر، بوکان ۱۱ میلیمتر و شاهین دژ ۱۰ میلیمتر ثبت شد.

محمدپور گفت: فعالیت این سامانه تا اواخر امروز سه‌شنبه به صورت بارش باران و وزش باد شدید تداوم خواهد داشت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد افزود: بخشی از فعالیت این سامانه بارشی به صورت وزش باد بود و در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد با ۷۴ کیلومتر بر ساعت در میاندوآب به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: با خروج این سامانه بارشی، از فردا چهارشنبه جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می‌شود و روند کاهش تدریجی دمای هوا در بسیاری از مناطق تداوم خواهد داشت.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و تکاب با حداقل دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین شهر آذربایجان غربی بود و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین سه و ۱۳ درجه سانت‌گراد نوسان داشت.