اردبیل- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: ۲۲ هزار جوان در استان اردبیل در قالب تیم‌های امداد و نجات برای فعالیت‌های بشردوستانه در مقابله با مخاطرات طبیعی آماده و مهیا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قویدل شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از جوانان جمعیت هلال احمر در اردبیل، اظهار کرد: هفتاد و ششمین سالگرد تأسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر را در حالی برگزار می‌کنیم که از ۲۱ نفر از جوانان فعال و توانمند استان اردبیل در عرصه امداد و نجات در قالب این رویداد تجلیل و تکریم می‌شود.

وی تصریح کرد: این جوانان به دور از هرگونه خستگی تلاش می‌کنند تا در بروز حوادث و سوانح مختلف در صحنه حاضر بوده و کمک‌کننده و یاریگر همنوعان خود در این رویدادها باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل گفت: آمادگی هلال احمر استان اردبیل برای مقابله با حوادث قهری و طبیعی نظیر زلزله، سیل، رانش و دیگر حوادث در سطح بسیار بالایی است و ما در قالب تیم‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا این نیروها را همواره آماده و مهیا نگه داریم.

قویدل افزود: این جوانان در قالب تیم‌های مختلف آماده حضور و امدادرسانی هستند که در استان اردبیل ۲۲ هزار جوان پای کار بوده و در این عرصه سعی می‌کنیم از وجود و توانمندی آنها برای کاهش آلام گروه‌های آسیب‌دیده استفاده کنیم.

وی از آمادگی هلال احمر استان برای مشارکت در طرح امداد زمستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروهای هلال احمر برای کمک به هموطنان در فصل زمستان و گذر در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی آمادگی کامل دارند تا در کنار راهداری، پلیس و اورژانس بتوانند خدمات مناسب و ارزنده‌ای را ارائه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل اضافه کرد: تجهیزات و امکانات هلال احمر شرایط مناسب و مطلوبی را دارد و ما کمبود نیروی خود را از طریق جذب جوانان علاقه‌مند انجام می‌دهیم تا امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف فراهم آید.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از جوانان برتر جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.