زنجان-فراخوان ششمین جشنواره ملی طنز دانشجویی «تلخند» به همت جهاددانشگاهی زنجان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رییس جهاددانشگاهی زنجان ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری ششمین جشنواره ملی طنز «تلخند» با اشاره به اینکه ششمین جشنواره ملی طنز دانشجویی تلخند قرار است همانند ادوار گذشته در دو بخش شعر و نثر برگزار شود، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره، علاقه‌مندان می‌توانند با موضوعات آزاد (طنز اجتماعی) و زندگی دانشجویی (خوابگاه، سلف غذاخوری، امتحانات، فضای دانشگاه، شهریه و …) با هم به رقابت بپردازند.

طاهر یوسفی‌امیری با یادآوری اینکه یکی از شرایط ویژه شرکت در این جشنواره این است که علاقه‌مندان برای ارسال آثار حتماً باید دانشجو باشند و یا حداکثر یک سال از تاریخ فارغ‌التحصیلی‌شان گذشته باشد، افزود: شرکت دادن آثار برای علاقه‌مندان در هر دو بخش شعر و نثر بلامانع بوده اما شرکت‌کنندگان حتماً باید ضوابط شرکت در این جشنواره را رعایت کنند که یکی از این ضوابط، برگزیده نشدن آثار ارسالی در سایر جشنواره‌ها است.

وی با بیان اینکه اختتامیه ششمین جشنواره ملی طنز دانشجویی تلخند، فروردین‌ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۶ اسفندماه که مقارن با جشن نیمه شعبان است، خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به پیام‌رسان ایتا (۰۹۱۱۶۰۰۲۳۳۵) ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال ایتا باشگاه علمی و فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان به نشانی @znuclop مراجعه کنند.

دبیر جشنواره ملی طنز دانشجویی تلخند نیز با یادآوری اینکه استقبال از این جشنواره ملی از ادوار گذشته تا دوره پنجم بی‌نظیر بوده است، گفت: در اولین دوره این جشنواره شاهد ارسال ۸۸۶ اثر به دبیرخانه جشنواره بودیم و در دوره‌های بعدی نیز این مسیر تداوم داشت، به طوری که در دوره دوم ۱۰۹۰ اثر، دوره سوم ۱۳۴۵ اثر، دوره چهارم ۹۴۸ اثر و در دوره پنجم نیز ۶۵۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

رضا اسم‌خانی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی زنجان به عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره ملی طنز دانشجویی تلخند است، اظهار کرد: به نفرات اول این جشنواره تندیس جشنواره، لوح سپاس و کارت هدیه ۵۰ میلیون ریالی، نفرات دوم لوح سپاس و کارت هدیه ۴۰ میلیون ریالی و نفرات سوم لوح سپاس و کارت هدیه ۳۰ میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی زنجان با تاکید بر اینکه حضور برگزیدگان در مراسم پایانی جشنواره الزامی بوده حضور نیافتن برگزیدگان در اختتامیه به منزله انصراف از جشنواره تلقی خواهد شد، خاطرنشان کرد: محدودیتی در تعداد و قالب آثار ارسالی در بخش‌های شعر و نثر وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در بخش نثر، مضمون و محتوا، انسجام، بهره‌گیری از آرایه‌های ادبی، فصاحت و بلاغت و نوآوری و پرداختن به موضوعات روز از شاخص‌های ارزیابی بوده و قالب بخش نثر نیز داستان کوتاه و نثر ساده و ادبی است.

۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ بود که فراخوان اولین جشنواره ملی پاتوق طنز دانشجویی «تلخند» به همت جهاددانشگاهی زنجان منتشر و ۲۸ آبان‌ماه امسال نیز ششمین دوره این جشنواره ملی فراخوان شد تا جشنواره‌ای که با هدف ترویج شعر طنز و ایجاد روحیه نشاط و شادی در بین دانشجویان شکل گرفته، شش ساله شود.