رشت - معاون توسعه و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی به کارگیری شرکت‌های دانش بنیان در پروژه‌های راه سازی و ساخت مسکن را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زهره‌ای عصر چهارشنبه در جمع نخبگان دانشگاهی استان گیلان، اظهار کرد: حل مشکلات استان گیلان محور و هدف اصلی نخبگان قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت به کارگیری نخبگان در بخش‌های مختلف افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون از ظرفیت و قابلیت‌های نخبگان در بخش‌های مختلف استفاده شده است و این روند باید استمرار داشته باشد.

معاون توسعه و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نخبگان در تحولات علمی، پزشکی و فرهنگی ایران منشأ اثر شدند، گفت: فرهنگ استفاده از ظرفیت نخبگان کشور را به قله نزدیک می‌کند.

زهره‌ای با اشاره به فعالیت جمعیت ۱۰۰ هزار نفری در وزارتخانه راه و شهرسازی بیان کرد: ۵۰ درصد نیروهای این وزارتخانه دارای مدارج بالای علمی هستند و این مجموعه با کادر نخبگانی اداره می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نظریات نخبگان در عرصه‌های مختلف، افزود: نخبه محوری و نخبه پروری دو اصل مهم توسعه و پیشرفت یک کشور است که باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

معاون توسعه و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی، مرکز تحقیقات این وزارتخانه را مجموعه‌ای بزرگ علمی برشمرد و بیان کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان یک تکلیف مهم است و باید در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اضافه کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راه سازی و ساخت مسکن یک راهبرد است.

زهره‌ای با بیان اینکه جوانان نخبه سرمایه‌های کشور هستند، افزود: ثروت و منابع خدادادی در کنار نیروی کار ماهر و توانمند کشور را روی ریل پیشرفت قرار می‌دهند.