خُرم‌بید - مدیرکل صداوسیمای فارس با حضور در روستای شهیدآباد خرم بید و عیادت از مادر ۴ شهید دوران دفاع مقدس پیگیر مشکلات ساکنان این شهر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد پهلوانیان صبح پنجشنبه در دیدار با مادر ۴ شهید روستای شهیدآباد گفت: مستندی از شهیدان این روستا در حال تدوین است و بی‌تردید اثری فاخر و ماندگار خواهد بود.

مدیرکل صداوسیمای فارس در بدو ورود به روستای شهیدآباد با حضور در گلزار شهدای این روستا، ضمن قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ ۴۶ شهید روستای شهیدآباد برای این اسوه‌های شجاعت و استقامت و حماسه‌سازان ایثار و شهادت علو درجات را مسالت کرد.

مدیرکل صداوسیمای فارس در دیدار با مادر شهیدان عین الله، محمدشفیع، هدایت الله و نورالدین اکبری گفت: تصویربرداری ساخت مستند روستای شهید آباد انجام شده و در حال تدوین است و بخشی از حوزه فرهنگی و تاریخی روستای شهید آباد در این مستند دیده شده و این مستند به عنوان اثری فاخر و ماندگار از شبکه‌های استانی و ملی پخش خواهد شد.

پهلوانیان افزود: دومین کنگره سرداران و شهدای استان فارس سال آینده برگزار می‌شود و در آستانه برگزاری این کنگره فرصت مغتنمی است تا ساخت یک سریال یا یک فیلم از شهدای این روستا بررسی شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان فارس همچنین در منزل شهیدان اکبری با اعضای شورای روستای شهیدآباد دیدار کرد و گلایه‌های آنها در خصوص مشکلات این روستا از جمله نبود المان ورودی، زیرگذر و بلوار، مشکلات آب و اشتغال را از نزدیک شنید و بر پیگیری مشکلات ساکنان این روستا از طریق رسانه ملی تاکید کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس همچنین با حضور در منزل پدر شهید عبدالمحمد اکبری با بهزاد اکبری رزمنده دوران دفاع مقدس و پدر شهید عبدالمحمد اکبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

روستای شهیدآباد با تقدیم ۴۶ شهید در دوران دفاع مقدس، بیشترین تعداد شهید را نسبت به جمعیت خود در کشور دارد و هرساله یادواره ۴۶ شهید روستای شهیدآباد در سالروز گرامیداشت مقام شهدای هفتم تیر در سطح ملی برگزار می‌شود.