همدان- مدیر علمی، نوآوری و فناوری بسیج دانشجویی همدان گفت: دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌ها به‌وسیله تولیدات رسانه‌ای،اردوهای راهیان پیشرفت و... شناخت جامع از رشته خود را کسب می کنند.

بهنام محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در فضای علمی بسیج، ماموریت‌هایی را در ارتباط با جامعه دانشجویی دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: در این راستا، دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌ها به‌وسیله تولیدات رسانه‌ای، کتاب‌، اردوهای راهیان پیشرفت و… شناخت جامع از رشته خود را کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: این اتفاق تا قبل از این در سال‌های پایانی کارشناسی صورت می‌گرفت که دانشجویان، تازه نیازهای علمی و مهارتی خود برای رشد خود را احصا می‌کردند.

مدیر علمی، نوآوری و فناوری بسیج دانشجویی همدان با اشاره به اثربخشی پیشبرد این برنامه‌ها یادآور شد: دانشجویان وقتی نیاز خود و جامعه را زودتر می‌شناسند و با الگوهای موفق دانشجویی آشنا می‌شوند، با امید و مسئله‌محور به صورت هرچه‌تمام‌تر به سمت موفقیت خود تلاش می‌کنند.

محمدی با اشاره به اینکه کتبی نیز در این زمینه تدوین شده است، گفت: مجموعه کتب حوزه مهندسی، راه مهندسی، حوزه سلامت، راه سلامت، حوزه علوم انسانی، راه انسانی و برای دانشگاه فرهنگیان نیز راه معلمی نام دارند.

وی خاطرنشان کرد: در کتاب هر رشته با استفاده از مصاحبه با اساتید کشوری مربوطه و مطالب جمع‌آوری شده از متخصصین موجب شناخت رشته برای خواننده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه این شناخت موجب آشنایی با رشته، فضای‌شغلی، اولویت‌رشته و… می‌شود، اظهار کرد: این شناخت‌ها، شخص را دارای مسئله و انگیزه حل آن می‌کند، هم چنین دانشجو به شناخت ابزارهایی دست پیدا می‌کند تا توانایی ترسیم مسیر موفقیت خود را پیدا کند.