اراک- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: میزان جوجه‌ریزی مرغداری‌ استان در آبان ماه امسال با ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار قطعه بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۵درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفری بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، نهاده‌ها، ماشین آلات؛ صنایع تبدیلی، دام و طیور، آبزیان، باغبانی، داروهای دامپزشکی و صنایع وابسته از ۱۴ آذر تا ۱۷ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های دائمی اراک در فضایی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع با حضور فعالان اقتصادی از داخل و خارج استان برگزار می‌شود.

وی تأمین امنیت غذایی را رسالت خطیر جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: استان مرکزی در تأمین کالاهای اساسی خودکفا است و مازاد را به سایر استان‌ها صادر می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: افزایش بهره وری در گرو تقویت و ترویج برای دستیابی به امنیت غذایی است که انتظار است این مهم مدنظر ویژه بهره برداران بخش کشاورزی قرار گیرد.

صفری گفت: علاوه بر ۵۰ واحد تولیدی تاکنون استان‌های کردستان، لرستان، البرز، قم، سمنان و مرکزی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در آبان ماه امسال رکورد جوجه ریزی در استان مرکزی زده شد، گفت: در آبان ماه ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار قطعه جوجه ریزی نسبت به ماه قبل ۵۰ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش جوجه ریزی را داشته‌ایم.

۱۱۵ مجوز ایجاد صنایع کشاورزی صادر شد

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵ مجوز در حوزه‌های دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی، شهرک گلخانه، دیوار و ابنیه باغی، صنایع کشاورزی و گردشگری صادر شده که ۱۴۲ هکتار را شامل می‌شود و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که حدود ۸۶ درصد مجوزها به صورت مستقیم بستر تولید کشاورزی است.

رامین اخلاصی گفت: در راستای واگذاری ۲ میلیون هکتار از اراضی ملی در حوزه صنعتی و کشاورزی، اخذ مجوز تغییر کاربری اراضی الزامی است.

وی بیان کرد: انتظار است کشاورزان پیش از هرگونه احداث و اقدام در اراضی خود با مراجعه به جهاد کشاورزی و سایت ایران ایرلند تقاضای تغییر کاربری را در پروسه تشکیل پرونده قرار دهند چرا که هرگونه اقدام خارج از این مسیر، تخلف است.