بوشهر- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکونی در استان بوشهر تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مقدم عصر پنج شنبه در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر گناوه که معاونین مسکن شهری و عمران روستایی بنیاد مسکن استان و سرپرست بنیاد مسکن شهرستان گناوه نیز حضور داشتند، ضمن بررسی وضعیت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، خاطر نشان کرد: تأمین مسکن مورد نیاز جامعه نه تنها شعار محوری دولت بشمار می‌رود، بلکه از رسالت‌های اصلی این نهاد انقلابی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر استفاده از مصالح باکیفیت و سرعت بخشی در اجرای پروژه‌ها را امری ضروری دانست و افزود: متقاضیان باید با پرداخت به موقع آورده خود در تکمیل و واگذاری هرچه سریع‌تر واحدهای مسکونی همکاری کنند.

مقدم با اشاره به آغاز ساخت ۲ هزار و ۷۲۶ واحد مسکونی در ۹ شهرستان استان گفت: ۷۰۰ واحد از واحدهای مذکور در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ تکمیل و واگذار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس این طرح، ساخت سه هزار و ۴۱ واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: که در حال حاضر برای پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان قرار بانکی برای ۲ هزار و ۵۴۱ فقره وام منعقد شده است.

مقدم، در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونیِ در حال ساخت نیز گفت: ۲۲ هزار و ۳۴ واحد مسکونی در حد تکمیل فونداسیون و یک‌هزار و ۳۰ واحد هم در سطح احداث اسکلت سقف قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۲۲۲ واحد مسکونی در مرحله نازک‌کاری و مرحله پایانی قرار دارد، افزود: در مجموع پیشرفت فیزیکی ۲ هزار و ۷۲۶ واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۸۰ درصد است.